عصر خودرو

آژانس بین‌المللی انرژی:

تقاضا کم شده و قیمت نفت افزایش چندانی نمی‌یابد

عصر بازار- رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت: این سازمان انتظار ندارد که قیمت نفت به میزان چشمگیری افزایش یابد زیرا تقاضا در حال کم شدن است و همچنین بازار جهانی نفت اشباع است.

تقاضا کم شده و قیمت نفت افزایش چندانی نمی‌یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت این سازمان انتظار ندارد که قیمت نفت به میزان چشمگیری افزایش یابد زیرا تقاضا در حال کم شدن است و همچنین بازار جهانی نفت اشباع است.

    وی در کنفرانس دو روزه انرژی در دهلی‌نو گفت: «قیمت‌ها با بازار تعیین می‌شوند... اگر امروز بازار را می‌بینیم، می‌بینیم که تقاضا به میزان چشمگیری در حال کاهش است.»

    بیرل گفت: آژانس بین‌المللی انرژی، پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در جهان در سال 2019 را تغییر و به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش داده و ممکن است، اگر اقتصاد جهان و به ویژه چین ضعف بیشتری نشان دهد، آن را دوباره کاهش دهد.

    سال گذشته، آژانس بین‌المللی پیش‌بینی کرد تقاضا برای نفت در سال 2019 ممکن است تا 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد اما در ماه ژوئن امسال، این سازمان پیش‌بینی رشد را به 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

    بیرول ادامه داد: «مقدار قابل توجهی از نفت از سوی آمریکا، حدود 1.8 میلیون بشکه در روز، بعلاوه از سوی عراق، برزیل و لیبی روانه بازار شده است.»

    وی ادامه داد تحت شرایط عادی، انتظار «افزایش قابل توجه» در قیمت نفت را ندارد اما هشدار داد تنش‌های جدی سیاسی می‌تواند هنوز بر پویایی بازار تاثیر بگذارد.

    قیمت نفت پس از ادعای آمریکا مبنی بر سرنگونی پهپاد ایران نزدیک به 2 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها