عصر خودرو

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

قانون مشارکت عمومی-خصوصی راه‌کار جذب سرمایه در بنادر کشور

عصر بازار- عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: لایحه مشارکت عمومی-خصوصی برای تسریع در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی طراحی شده است، حال می توان از این ظرفیت برای توسعه بنادر کشور نیز استفاده کرد.

قانون مشارکت عمومی-خصوصی راه‌کار جذب سرمایه در بنادر کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رشد 15 درصدی سرمایه گذاری در بنادر کشور، گفت: خوشبختانه با وجود تحریم های آمریکا علیه حوزه دریانوردی و بنادر کشورمان، حجم سرمایه گذاری در این بخش ها روز به روز در حال افزایش است.

    بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان، در یک سال اخیر، 318 قرارداد با ارزش 10 هزار میلیارد تومان میان بنادر و سرمایه گذاران بخش خصوصی منعقد شده است

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان، در یک سال اخیر، 318 قرارداد با ارزش 10 هزار میلیارد تومان میان بنادر و سرمایه گذاران بخش خصوصی منعقد شده است.

    افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بنادر کشور

    وی ادامه داد: در دو سال اخیر روند سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بنادر کشور افزایش یافته و در این میان، بندر چابهار در جذب سرمایه گذاران پیش رو بوده است، البته بنادر دیگر نیز به نتایج و دستاوردهای خوبی در این عرصه دست یافته اند.

    بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی(ره) در صدر جذب سرمایه گذاری در سال 97

    یارمحمدی گفت: بر اساس آمارها در سال 97 سه بندر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی(ره) بیشترین سرمایه را برای توسعه جذب کرده اند، همچنین عملکرد سازمان بنادر در سرمایه گذاری در بنادر کشور مثبت ارزیابی می شود.

    استفاده از قانون مشارکت عمومی -خصوصی در جذب سرمایه در بنادر کشور

    وی با اشاره به بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در کمیسیون عمران مجلس، گفت: این لایحه برای تسریع در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی طراحی شده است، حال می توان از این ظرفیت برای توسعه بنادر کشور نیز استفاده کرد.

    ضرورت ارائه مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذار در بنادر کشور

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی بخش زیادی از پروژه های نیمه تمام در بنادر کشور وجود دارد، از این رو ارائه مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذار جهت تکمیل این پروژه ها بسیار لازم و ضروری است.

    تکلیف برنامه ششم توسعه برای ارتقا سطح خدمات در بنادر

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه کل کشور، دولت باید در جهت اجرا و تکمیل پروژه های دریامحور اقدام کند، یکی از محورهای اصلی این بخش، ارتقا سطح خدمات در بنادر کشور است، امروز ما برای توسعه اقتصادی و کسب درآمد به بنادری فعال و قابل رقابت با بنادر دیگر کشورها نیاز داریم، از این رو باید اقدامات لازم جهت ارتقاء سطح کیفیت خدمات در بنادر صورت گیرد.

    برچسب ها