عصر خودرو

بورس در حال اصلاح است

بازار سرمایه هفته آینده مثبت می‌شود

عصر بازار: به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بازار سرمایه هم اکنون در حال اصلاح است و تا پایان این هفته،‌ از فاز اصلاحی خارج شده و از هفته آینده مثبت می‌شود.

بازار سرمایه هفته آینده مثبت می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ بورس اوراق بهادار روزهای زیادی در انتظار به دست آمدن توافق هسته‌ای،‌ در رکود نسبی به سر می برد. روزهایی که فقط وقتی به موعد مذاکرات می رسید اندکی مثبت می شد.

    اما پس از توافق، برخلاف روزهای قبل از توافق که بازار روند رو به رشد در پیش گرفته بود،‌ شاخص بورس در مسیر مخالف انتظار‌ها عمل کرد و منفی شد.

    در حال حاضر گروه‌های بانکی که پیش از این گفته می شد پس از تواق بیشترین میزان رشد را دارند، منفی شده اند. البته برگزاری مجامع بانک ها در وقت اضافه نیز در این منفی شدن ها بی تاثیر نیست. اما از سوی دیگر مشاهده می شود که گروه خودرویی،‌ فرآورده های نفتی و حتی حمل و نقل نیز با رشد منفی حاصل از فروش گسترده روبرو شده‌اند.

    نادر اسراری، کارشناس بازار سرمایه گفت:‌ بورس در روزهایی که در انتطار توافق، رشد می‌کرد،‌ در واقع رشد توافق را پیش‌خور کرده‌است. زیرا اگر توافق نبود، این رشد رخ نمی‌داد. این اصلاح بازار سرمایه طبیعی است و زیاد طولانی نخواهد بود، اما آنچه به جو منفی بازار دامن زده است، این است که بخش عمده سهم‌‌های تاثیر‌گذار در شاخص، چهارشنبه هفته گذشته بسته شدند و یا امروز بسته می‌شوند.

    او افزود: احتمالا بازار در روزهای آینده به سمت بهبود می‌رود. به خصوص که امروز تصویب قطعنامه شورای امنیت را هم داریم و می‌تواند به عنوان یک خبر خوب، ‌در بازار تحرک ایجاد کند و به پایان این اصلاح کمک می‌کند.

    اسرای خاطرنشان کرد: به هر حال این قرمز شدن شدید بازار نهایاتا تا آخر هفته آینده ادامه خواهد داشت و از شنبه هفته آینده بازار رو به رشد حرکت می‌کند. همچنین پیش بینی می‌شود در هفته‌های آینده سهم‌هایی که از لحاظ بنیادی، وضعیت مناسبی دارند،‌ بین 15 تا 20 درصد رشد داشته باشند.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر بازار سرمایه خیلی بیشتر و سریع‌تر از بازار‌های موازی می‌تواند برای افراد سود ده باشد. این موضوع به سمتی حرکت می‌کند که بازار سرمایه هرچندتا یک سال آینده از لحاظ صورت های مالی رشد چندانی نداشته باشد، اما p/e بازار رو به کاهش است و فرصت مغتنمی برای ورود به این بازار است.

    برچسب ها