عصر خودرو

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

صنعت خودرو از دو تحریم سر بلند بیرون آمد

عصر بازار- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سال‌های اخیر صنعت خودرو کشورمان در گذر از تبعات دو تحریم سربلند بیرون آمد و تولید خودروی ۳۰۱ از سوی ایران خودرو نشان داد که این صنعت می تواند با تکیه با خودباوری و خوداتکایی راه روشن توسعه و پیشرفت را برای خود هموار کند.

صنعت خودرو از دو تحریم سر بلند بیرون آمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ا ایکوپرس، عزیز اکبریان در مراسم افتتاحیه تولید ازمایشی 301 اظهار کرد: تحریم های شکننده ای علیه کشورمان در سالهای اخیر اعمال شد که تحریم اخیر به دلیل اهمیتی که این صنعت در همه بخش های کشور دارد در اولویت تحریم های آمریکا قرار گرفت اما بر خلاف انتظار آمریکا این صنعت توانست به روند رو به رشد و توسعه همه جانبه خود ادامه دهد.
    وی ادامه داد: آمریکایی ها در این اندیشه بودند که با تحریم صنعت خودرو این صنعت را به ورطه تعطیلی می کشانند، اما با تدبیر مدیران صنعت خودروسازی روند تلاش ها در این صنعت بر خلاف آنچه که دشمنان ما می پنداشتند به خودباوری و بی نیازی از بیگانگان رسید.
    اکبریان با این حال تاکید کرد که مشکلات داخل کشور نیز گریبانگیر این صنعت شده است و  به نوعی از داخل کشور  نیز تحریم شده است، وقتی گمرگ قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی را ترخیص نمی کند و یا بانک مرکزی ارز مورد نیاز این صنعت را تامین نمی کند این خود مصداق تحریم داخلی است.
    وی در همین رابطه گفت: البته تدبیر سران سه قوه و مهم‌تر از آن رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از رونق تولید سبب شد تا حدودی مشکلات این صنعت  کاهش یابد اما لازم است همه نهادها و سازمانها این صنعت را مورد حمایت قرار دهند.
    اکبریان با تاکید بر اهمیت توجه جدی به تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی به عنوان یک عامل مهم در مقابله باتحریم ها از تلاش های ایران خودرو  در زمینه و  تعامل با مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان قدردانی کرد.
    ریییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریج کرد: این تعامل صنعت خودروسازی را قادر خواهد ساخت تا بتوانیم پلت فرم های داخلی طراحی و از کپی برداری از  پلت فرم های خارجی خودداری کنیم.
    وی در عین حال این موضوع را مورد تاکید قرار دارد که دولت باید تلاش کند حمایت های قانونی  را از این صنعت مهم داشته باشد و زمینه های خصوصی شدن آن را فراهم کند و تجربه نشان داده است دخالت دولت در خودروسازی عملا نتایج سودمندی برای توسعه و خودکفایی در این صنعت را در پی نداشته است.

    برچسب ها