عصر خودرو

بیانیه مشترک سه کشور اروپایی در حمایت از برجام

عصر بازار- فرانسه، انگلیس و آلمان در حمایت از برجام بیانیه صادر کردند.

بیانیه مشترک سه کشور اروپایی در حمایت از برجام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرانسه، انگلیس و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک که دفتر ریاست جمهوری فرانسه آن را منتشر کرد بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند.

    این سه کشور اروپایی در این بیانیه از خطرات فروپاشی توافق هسته‌ای با ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

    کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه روز یکشنبه از ایران خواستند از تصمیمات اخیر خود درباره برجام چشم پوشی کند.

    تروئیکای اروپایی اعلام کردند وقت آن رسیده است که مسئولانه رفتار شود و در جستجوی راه‌های توقف افزایش تنش و از سرگیری گفت‌وگو برآمد.

    در ادامه این بیانیه، تروئیکای اروپا خواستار ایجاد راهی برای توقف تشدید تنش‌ و از سرگرفته شدن گفت‌وگو شده‌اند.

    سه کشور اروپایی امضاکننده برجام در حالی از ایران در خصوص اقداماتش بر اساس بند‌های 26 و 36 برجام انتقاد می‌کنند که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران، تنها به دادن وعده اکتفا کرده و با معرفی سازوکار ویژه مالی اروپا (اینستکس), گامی عملی در راستای تأمین منافع مشروع ایران طبق برجام برنداشته‌اند.

    طرف‌های اروپایی برجام سال گذشته پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق ضمن ابراز «تأسف» از اقدام واشنگتن مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه سال گذشته رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس را اعلام کردند.

    بنابر ادعای آن‌ها هدف بلندمدت اینستکس (INSTEX) گشایش کانال‌های اقتصادی برای کشور‌های ثالثی است که تمایل به تجارت با ایران را دارند. آنها طی روزهای گذشته نیز مدعی راه‌اندازی رسمی این سازوکار مالی شدند، اما بنابر گفته مقامات کشورمان، با گذشت چند ماه از ثبت این سازوکار مالی، هیچ اقدام موثر و عملی در زمینه روابط تجاری ایران و اروپا صورت نگرفته است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو