عصر خودرو

ایران در فهرست بزرگترین اقتصادهای بانک جهانی از نروژ پیشی گرفت

عصر بازار- گزارش بازبینی شده بانک جهانی درباره وضعیت کشورهای جهان و رتبه بندی آنها بر اساس حجم تولیدات ناخالص داخلی تا پایان سال ۲۰۱۸ حاکیست، آمریکا با حدود ۲۰ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلار در رتبه اول و ایران با تولید ناخالص داخلی به ارزش بیش از ۴۵۴ میلیارد دلار، با کسب رتبه ۲۷ در فهرست بزرگترین اقتصادهای جهان، بالاتر از کشورهایی مانند نروژ، امارات و ایرلند قرار دارد.

ایران در فهرست بزرگترین اقتصادهای بانک جهانی از نروژ پیشی گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، طبق اعلام بانک جهانی، ایران در این فهرست، پایین‌تر از کشورهایی مانند اتریش، بلژیک و سوئد قرار گرفته است.

    بر اساس گزارش بانک جهانی که این هفته منتشر شد، چین با حجم تولید ناخالص داخلی 13 تریلیون و 608.151 میلیارد دلار و ژاپن با حجم تولید ناخالص داخلی 4 تریلیون و 970.915 میلیارد دلار، پس از آمریکا، به ترتیب مقام دوم و سوم را در فهرست بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان به خود اختصاص دادند.

    همچنین آلمان با حجم تولید ناخالص داخلی 3 تریلیون و 996.759 میلیارد دلار، انگلیس با حجم تولید ناخالص داخلی 2 تریلیون و 825.207 میلیارد دلار، فرانسه با حجم تولید ناخالص داخلی 2 تریلیون و 777.535 میلیارد دلار، به ترتیب رتبه‌های چهارم تا ششم را از آن خود کردند.

    رتبه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم این فهرست به ترتیب به هند با حجم تولید ناخالص داخلی 2 تریلیون و 726.322 میلیارد دلار، ایتالیا با حجم تولید ناخالص داخلی 2 تریلیون و 73.901 میلیارد دلار، برزیل با حجم تولید ناخالص داخلی 1 تریلیون و 868.626 میلیارد دلار و کانادا با حجم تولید ناخالص داخلی 1 تریلیون و 709.327 میلیارد دلار اختصاص یافته است.

    افزون بر این، در این گزارش، روسیه یازدهمین، کره جنوبی دوازدهمین، استرالیا سیزدهمین، ترکیه نوزدهمین، سوئیس بیستمین، فنلاند چهل و دومین، پرتغال چهل و هشتمین، نیوزلند پنجاه و دومین، قطر پنجاه و سومین و کویت پنجاه و نهمین اقتصاد بزرگ دنیا اعلام شدند.

    طبق تعریف بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی مجموع ارزش کالا و خدمات تولید شده در یک کشور در طول یکسال است.

    برچسب ها