عصر خودرو

گزارش مجمع سالیانه و فوق العاده شرکت کاشی و سرامیک سینا

عصر بازار: سود نقدی مصوب ۱۵۵ تومان است. شرکت در سال ۹۴ مجددا برنامه ی افزایش سرمایه دارد. با توجه به لغو تحریم ها فروش صادراتی شرکت بهبود خواهد یافت. علاوه بر این شرکت در سال ۹۳ اقدامات موثری در بحث صادرات انجام داده که در سال ۹۴ و سال های آتی تاثییر خود را در صورتهای مالی شرکت نشان میدهد.

گزارش مجمع سالیانه و فوق العاده شرکت کاشی و سرامیک سینا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، اطلاعات مربوط به این مجمع به شرح زیر می باشد:

    محل برگزاری مجمع: ساعت 9 روز دوشنبه مورخ 94/04/29 ، هتل پارسیان آزادی
    سال مالی93/12/29

    اعضای هیات رئیسه:
    رییس مجمع : آقای جدید سازی (گسترش پایا صنعت سینا)
    ناظران مجمع : بنیاد مستضعفان-  آقای سپهری نماینده ی چینی ایران
    مدیر عامل:عزیزیان
    منشی: کامرانی (مدیر مالی)
    حاضرین در مجمع: 90٪
    گزارش هیات مدیره
    در ابتدای مجمع مدیر عامل شرکت سینا کاشی توضیحاتی در خصوص وضعیت جهانی صنعت کاشی و سرامیک ارائه داد.بر اساس آمار ارائه شده 70٪ از تولید جهانی در این صنعت در آسیا صورت میگیرد و 66٪ از مصرف نیز در همین قاره انجام میگیرد. در بین تولید کنندگان دنیا کشور ایران رتبه ی چهارم را با ظرفیت 500 میلیون متر مربع دارد.

    کشور

    درصد

    چین

    47.7٪

    برزیل

    7.3٪

    هند

    6.3٪

    ایران

    سایر

    34.7٪

     
     

    آمار صادرات در جهان حاکی از آن است که چین 43٪ از صادرات کاشی و سرامیک را دارد و ایران با 4.3٪ از کل صادرات جهان رتبه ی چهارم را به خود اختصاص داده است. در مقابل، بیشترین واردات توسط آمریکا انجام میگیرد و عربستان سعودی و عراق در رتبه های بعدی قرار دارند.
    کشور ایران90٪ صادرات خود را به کشور عراق و سپس افغانستان و پاکستان دارد. واردات به ایران در سال 2011 با حجم 8.8 میلیون متر مربع بود که بیشترین مقدار در 5 سال اخیر است این روند در سالهای بعد ب کاهش روبه رو شده است.
    کاشی و سرامیک سینا برای حفظ سهم بازار در نظر دارد تا به صنایع جانبی صنعت کاشی ورود پیدا کند. از دیگر برنامه های شرکت ارتقای تکنولوژی و مشارکت با شرکتهای بین المللی است.
    کاشی سینا در سال 93 موفق به اخذ استانداردهای لازم جهت حضور در بازارهای جهانی شد و با توجه به توافق هسته ای و رفع تحریم ها به بازارهای اروپایی نیز نیم نگاهی دارد. لازم به ذکر است که در سال 93 کساوه در نمایشگاه های تخصصی با هدف توسعه صادرات در کشورهای ازبکستان ، تاجیکستان،گرجستان و افغانستان شرکت داشته است.
    در سال 93 دوره ی وصول مطالبات در شرکت از 39 روز به 35 روز کاهش داشته و این نسبت در سنوات اخیر مرتبا رو به کاهش بوده است. همچنین شرکت اقدام به جایگزینی دستگاه های پرس قدیمی با دستگاهای جدید شده است.
    از مجموع فروش 132 میلیارد تومانی شرکت در سال مورد گزارش 68٪ در بازار داخلی و 32٪ به صورت صادراتی به فروش رفته است. مدیر علمل شرکت یکی از دلایل کاهش صادرات را وضعیت فعلی کشور عراق و حضور داعش در این کشور دانست.
    مدیر عامل شرکت در خصوص خرید سهام شرکت کاشی پارس توضیحاتی ارائه داد.
    برای خرید سهام شرکت کاشی پارس در سال 92 در حدود 22.4 میلیارد تومان پرداخت شد. در سال 93 نیز به 14.7 میلیارد تومان پرداخت شده که مجموعا در این دو سال 37.1 میلیارد تومان پرداخت شده که 14میلیارد آن از محل افزایش سرمایه در سال 93 تامین شده و ما بقی نیز از منابع داخلی شرکت تامین شده است.
    2 قسط دیگر هر یک به مبلغ 5.5 میلیارد تومان باقی مانده است. شرکت با کمبود نقدینگی مواجه است به همین دلیل برنامه ی افزایش سرمایه ی مجدد را در دستور کار داریم که جزییات آن مشخص نیست.
    بندهای حسابرسی و بحث های مرتبط
    بند6: مبلغ 63 میلیارد ریال بابت جایزه فروش قرارداد های حجمی به نمایندگان فروش:
    شرکت برای افزایش فروش،قراردادهایی را با نمایندگان منعقد میکند که بر این اساس در صورتی که نمایندگان فروش بیشتر از حجم مشخصی را محقق کردند در مقابل کاشی و سرامیک مجانی به آنها داده می شود. ازآنجایی که برخی قرارداد ها تا پایان سال به اتمام نمیرسند برای انها ذخیره ای در نظر گرفته میشود و در صورتی که در پایان قرارداد موفق به فروش بیش از حد معین شدند کالای جایزه به بهای تمام شده بسته می شود.
    بند 7:عدم رعایت الزامات قانونی من جمله فروش املاک تملیک شده، بازنگری سیستم بهای تمام شده و اخذ پروانه بهره برداری بابت افزایش ظرفیت و توسعه صادرات و ...
    اخذ پروانه برای افزایش ظرفیت در دست اقدام است همینطور سیستم بهای تمام شده بازنگری شده است. املاک مذکور یه تعدادی در سال 93 در مزایده به فروش رسید ولی 3 تا باقی مانده که مجددا امسال به مزایده میگزاریم. مبحث توسعه صادرات در حال پیگیری است اما این موضوع در یک سال نتیجه بخش نخواهد بود بلکه در سال جاری و همینطور سال بعد نتیجه آن به ثمر خواهد نشست.
    سوال و جواب
    ·        افزایش سرمایه شرکت در چه مرحله ای است؟

    مرحله ی اول پذیره نویسی انجام شده و مرحله ی دوم آن تا نیز به زودی انجام میگرد و به ثبت خواهد رسید.

    ·        با توجه به این که 3 ماه از سال 94 گذشته است روند فروش صادراتی شرکت را چگونه میبینید؟

    صادرات در 3 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است و محموله ی غنا و نیجریه ارسال شده است در مورد عمان در حال بررسی هستیم علاوه بر این در شهر کابل در افغانستان نمایندگی داریم و در عراق چندین نمایندگی و نمایشگاه زدیم . روند صادرات در سال 94 بهبود خواهد یافت.

    سود نقدی

    سود نقدی مصوب 155 تومان اعلام شد.

    سایر مصوبات:

    ·        پاداش هیات مدیره : 100 میلیون تومان

    ·        بازرس قانونی: مفید راهبر

    ·        روزنامه: اطلاعات

    ·        حق حضور: 960 هزار تومان

    برچسب ها