عصر خودرو

ارزش پرتفوی سهام عدالت ۱۳۶ هزار میلیارد تومان شد

عصر بازار- آخرین ارزیابی‌های مشخص می‌کند که ارزش پرتفوی سهام عدالت به ۱۳۶هزار میلیارد تومان رسیده است.

ارزش پرتفوی سهام عدالت ۱۳۶ هزار میلیارد تومان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، ارزش روز 49 شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و نمادهای معاملاتی در بازار سهام، به بالاترین سطح خود از زمان اجرای طرح سهام عدالت (از سال 85) رسید و 1366 هزار میلیارد ریالی شد.

    تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت 49 شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 266 هزار و 363 میلیارد ریال است که با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از 49 میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و 1366هزار و 354میلیارد ریال برآورد می‌شود.

    این در حالی است که رقم اشاره شده بالاترین رقمی می‌باشد که پرتفوی سهام عدالت از زمان اجرای این طرح از سال 85 تا کنون به آن دست یافته است.

    بر این اساس نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از 49 شرکت حاضر در این سبد تعداد 35شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 227 هزار و 825 میلیارد ریال می‌باشد و ارزش روز آنها به 1327 هزار و 816 میلیارد ریال افزایش یافته است.

    بعلاوه این که در این پرتفوی، 14 شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها 38 هزار و 538 میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است.

    برچسب ها