عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

حرکت جریان نقدینگی به سمت صندوق طلا

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر ورود بخشی از جریان نقدینگی به سمت صندوق های طلا گفت: در چند وقت اخیر علاوه بر افزایش قیمت اونس طلا در بازار جهانی، قیمت ارز به دلیل افزایش رخدادهای سیاسی روند کاهشی را در پیش گرفت.

حرکت جریان نقدینگی به سمت صندوق طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سلمان نصیرزاده افزود: بخشی از جریان نقدینگی به دلیل سیاست محافظه کارانه و پوشش ریسک در بحث سرمایه گذاری به سمت گواهی سپرده طلا رفته است که می‌توان از آن به عنوان استراتژی سرمایه گذاری یاد کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: در چند روز اخیر بیشتر توجه بازار به سمت سهم‌های تأثیرگذار بر روی شاخص کل مانند فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری امید و شرکت‌هایی مانند گل گهر و و چادرملو بود.

    وی به اقبال سهم‌های بزرگ در بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: در ابتدا اینکه در دو ماه اخیر شاهد توجه بیشتر بازار به سمت سهام کوچک‌تر بودیم و سهم‌های بزرگ در گروه فلزات اساسی و پالایشگاهی از اقبال کمتری نسبت به سهام کوچک‌تر برخوردار بودند.

    نصیرزاده اظهار داشت: انتشار گزارش‌های 3 ماهه شرکت‌ها و برگزاری مجامع در روزهای آتی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که توانسته این شرکت‌ها را در مقطع فعلی بیشتر از هفته‌های گذشته مورد توجه قرار دهد.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: شواهد موجود حاکی از آن است که گزارش‌های 3 ماه شرکت‌های صادرات محور به دلیل افزایش میانگین نرخ ارز مثبت است به همین دلیل تقسیم سود حداکثری در مجامع می‌تواند کمکی در بهبود قیمت سهام این گونه صنایع باشد.

    وی گفت: در چند روز اخیر در حوزه سیاسی با برخی تنش‌ها از جمله کاهش تعهدات ایران در برجام مواجه بودیم. این موضوع نشان داد بازار نسبت به فضای سیاسی و اخبار آن خنثی شده و این گونه مسائل دیگر نمی‌تواند تأثیر جدیدی را در عملکرد شرکت‌ها داشته باشد.

    نصیرزاده اظهار داشت: همچنان در بازار سرمایه جریان نقدینگی وجود دارد و در برخی از گروه‌های داخلی مانند صنایع دارویی، غذایی و سیمان شاهد برخی از رخدادهای مثبت هستیم.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه افزایش قیمت دارو در بازار باعث شد تا سود این گروه در بازار سرمایه نسبت به سال گذشته تا 10 برابر افزایش یابد، گفت: بازار دارو همچنان بازار خوبی برای شرکت‌های تولید کننده است زیرا ضمن وجود تقاضا، قیمت‌ها نسبت به دوره مشابه رشد کرد که این امر باعث افزایش حاشیه سود و سطح درآمد این گروه در بازار سرمایه شد.

    وی با بیان اینکه در سال 98 در انتظار بهبود شرایط سودآوری گروه صنایع غذایی هستیم، افزود: با توجه به اینکه این صنعت جزو صنایع کوچک محسوب می‌شود، بنابراین جریان نقدینگی می‌تواند این گروه را در مسیر رشد بهتری قرار دهد.

    نصیرزاده به حباب موجود در گروه صنایع کوچک اشاره و بیان کرد: در زمان اصلاح بازار این دسته از شرکت‌ها از امنیت سرمایه گذاری برخوردار نیستند و از اصلاحات بیشتری نسبت به شرکت‌های بزرگ‌تر و بنیادی برخوردار می‌شوند.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ارزش جایگزینی صنعت سیمان و مجوز افزایش 37 تا 50 درصدی برخی محصولات گروه سیمان باعث توجه سهامداران به این صنعت برای سرمایه گذاری و جریان ورود نقدینگی شده است.

    وی افزود: بازار در مقطع فعلی، این دسته از صنایع را برای سرمایه گذاری مورد توجه قرار داده اما نباید این نکته را فراموش کرد که سرمایه گذاری در این صنعت به صورت کوتاه مدت می‌تواند سودآور باشد.

    برچسب ها