عصر خودرو

شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

امکان افزایش ظرفیت تولید مجتمع‌های پتروشیمی

عصر بازار- همزمان با افزایش ظرفیت جذب اتان در چند مجتمع پتروشیمی، امکان افزایش تولید در سال جاری و نیز سالهای آینده فراهم خواهد شد.

امکان افزایش ظرفیت تولید مجتمع‌های پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز دوشنبه اعلام کرد، همزمان با تولیدی شدن فاز نخست پتروشیمی بوشهر در سال جاری و همچنین وارد مدار تولید شدن پالایش پارسیان سپهر در سال 99، روند افزایش تولید در 2 سال آینده در مجتمع‌های پتروشیمی مروارید، آریا ساسول، کاویان و جم امکانپذیر خواهد شد.

    قدرت االه فرج پور، مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره امکان افزایش تولید مجتمع‌های تولیدی با توجه به افزایش تأمین خوراک آنها اظهار کرد: امکان افزایش تولید اتیلن و زنجیره تولید مربوط به آن در سال جاری و نیز سال‌های آتی با توجه به پروژه‌های افزایش ظرفیت مجتمع‌های پتروشیمی مروارید، آریاساسول، کاویان و جم امکانپذیر خواهد شد و افزون بر آنها ارسال محصولات مایع پارسیان سپهر به مجتمع‌های پتروشیمی ایلام و امیر کبیر نیز می‌تواند به منظور رفع کمبود احتمالی خوراک مؤثر واقع شود.

    وی یادآور شد: امکان تأمین خوراک مورد نیاز برای مجتمع‌های تولیدی با توجه به مازاد اتان موجود در کشور برنامه ریزی شده است و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

    طرح استحصال اتان و هیدروکربن‌های سنگین‌تر شرکت پالایش پارسیان سپهر به منظور استحصال اتان از گازهای خروجی پالایشگاه گاز پارسیان با آبگیری گازهای یادشده در منطقه مُهر و جداسازی متان و سپس انتقال باقیمانده گازها از طریق خط لوله به عسلویه، جهت تفکیک اتان (و تزریق به خط خوراک) و ارسال محصولات پروپان، بوتان و +C5 به مخازن ذخیره در زمینی به مساحت 30 هکتار واقع در شهرستان مُهر استان فارس و 23 هکتار در عسلویه در بهمن ماه 1393 آغاز به کار کرد.
    طرح فوق دارای واحدهای فرایندی، پست و خط انتقال برق، مخازن صادراتی، خط لوله انتقال +C2 و واحد سرویس‌های جانبی است. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تاریخ بهره برداری از این طرح سال 1399 برآورد می‌شود.
    همچنین پتروشیمی بوشهر در فاز 2 عسلویه در زمینی به مساحت 62 هکتار اجرا می‌شود. فاز نخست پتروشیمی بوشهر نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال به بهره برداری خواهد رسید و واحد شیرین سازی و بازیابی اتان تولید خود را به طور آزمایشی از چندی قبل آغاز کرده‌اند.

    برچسب ها