عصر خودرو

در معاملات روز دوشنبه ثبت شد:

تغییر مالکیت ۶۹۸ میلیون سهم و حق تقدم

عصر بازار: در بازار روز دوشنبه نمادهای تایدواترخاورمیانه، پیاذر، بیمه ما، پمپ سازی ایران، پارس سوییچ، تجارت الکترونیک پارسیان و سیمان تهران با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

تغییر مالکیت ۶۹۸ میلیون سهم و حق تقدم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران، سهامداران بیش از 698 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 4هزار و 265 میلیارد ریال معامله کردند.

    در معاملات روز دوشنبه بیش از 698 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش چهار هزار و 265 میلیارد ریال در 37 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

    از این حجم معاملات روز جاری، گروه های بانک ها، خودرو و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    همچنین در این روز شاخص کل تحت تاثیر منفی نمادهای کشتیرانی، پالایش نفت بندرعباس، تاپیکو، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، بانک صادرات و بانک پاسارگاد 679 واحد افت کرد و به عدد 68هزار و 148 واحد رسید. شاخص آزاد شناور نیز 278 واحد نزولی شد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 467 و یک هزار و 543 واحد نزولی شدند.

    در بازار روز دوشنبه نمادهای تایدواترخاورمیانه، پیاذر، بیمه ما، پمپ سازی ایران، پارس سوییچ، تجارت الکترونیک پارسیان و سیمان تهران با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند. در مقابل سهامداران شرکت های زامیاد، سایپا دیزل، ایران خودرو دیزل،پارس الکتریک، سایپا، نیرو محرکه و لیزینگ غدیر شاهد بیشترین کاهش قیمت در سهام مورد تملک خود قرار گرفتند.

    سنگین ترین صف های خرید نیز در نمادهای آذرآب، حق تقدم گلوکوزان، پاکشو، خدمات انفورماتیک، تاپیکو، داروسازی سینا و پالایش نفت اصفهان تشکیل شد.

    همچنین در پایان معاملات این روز سهامداران برای خروج از نمادهای پارس خودرو، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری رنا، سرمایه گذاری سایپا ،کشتیرانی و سایپا دیزل طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

    گفتنی است در این روز معامله بلوکی پتروشیمی پردیس با حجم 152 میلیون سهم به ارزش سه هزار و 56 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. بانک صادرات نیز پس از آن با معامله 124 میلیون سهم به ارزش 119 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد.

    برچسب ها