عصر خودرو

دوشنبه ۳ تیر؛

رشد ۵ هزار و ۱۰۸ واحدی شاخص بورس

عصر بازار- امروز ۲۶۲ نماد از نماد شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران با روند افزایش قیمت روبرو شدند. این موضوع سبب شد که نماگر اصلی بازار سرمایه بار دیگر با رشدی فزاینده‌ای همراه شود و رکورد جدیدی را ثبت کند. همچنین شاخص فرابورس ایران نیز با رشد ۵۷ واحدی شاهد رکوردی جدید بود.

رشد ۵ هزار و ۱۰۸ واحدی شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علیرغم اینکه در ابتدای هفته قیمت سهم‌ها در بورس تهران با کاهش مواجه شد امروز و روز گذشته باز هم روند قیمت سهم‌ها صعودی شد و نماگر اصلی بازار امروز توانست رکورد جدید را به ثبت برساند.

    شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران امروز 5108 واحد رشد کرد و برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه در تراز 242 هزار و 568 واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با 1269 واحد افزایش به عدد 57 هزار و 710 را تجربه کرد.

    شاخص بازار اول امروز 4084 و شاخص بازار دوم 8701 واحد رشد کردند.

    روند رشد قیمت‌ها در بورس تهران امروز به نحوی بود که 262 نماد با افزایش قیمت و 74 نماد با کاهش قیمت روبرو شدند. همچنین تعداد نمادهای مثبت فرابورس ایران 127 و تعداد نماد منفی 61 نماد بودند.

    پلی پروپیلن جم امروز به تنهایی 432 واحد تأثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشت پس از این نماد معدنی و صنعتی گل‌گهر، صنایع فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران پس از جم پیلن، هر کدام به ترتیب 382، 379 و 342 واحد تأثیر افزایشی داشتند.

    سرمایه گذاری صنایع شیمایی ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و به پرداخت ملت، از محدود نمادهای بودند که سعی کردند شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

    در گروه محصولات شیمیایی حجم معاملات به رقم 303 میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات رقم 245 میلیون تومان را تجربه کرد. در این گروه بیشترین نمادها با افزایش قیمت رو به رو شدند. در گروه فلزات اساسی ارزش معاملات به رقم 702 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن حدود 196 میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

    در این گروه بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت روبرو شدند و برخی با صف خرید رو به رو بودند.

    پس از نمادهای شیمیایی و فلزات اساسی، خودرویی‌ها بیشترین ارزش را در معاملات امروز داشتند به طوری که در گروه خودرو و ساخت قطعات 582 میلیون سهم به ارزش بیش از 97 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت برخی از نمادهای این گروه با صف خرید و بسیاری از این نمادها با رشد بیش از 14 درصد در قیمت پایانی رو به رو بودند.

    بانکی‌ها امروز ارزش معاملات حدود 62 میلیون تومان را تجربه کردند و سه سهم از این گروه شاهد رشد بیش از چهار درصد بودند مابقی عمدتاً نوسان قیمتی کمتر از دو درصد را تجربه کردند.

    ارزش معاملات بورس تهران به رقم حدود 1,369 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی دست به دست شدن 3400 میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم 321 هزار و 885 نوبت رسید.

    آیفکس نیز با رشد 57 واحدی تا تراز 3103 واحدی بالا رفت و رکورد جدید را به ثبت رساندن ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 663 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد 1.4 میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد.

    برچسب ها