عصر خودرو

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس:

بودجه شرکت ها دولتی ۱۵ آبان ماه به مجلس ارائه می شود

عصر بازار- رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت:دولت مکلف می شود که گزارش بودجه شرکت های دولتی را ۱۵ آبان ماه به مجلس ارائه کند تا عملکرد سال قبل این شرکت ها در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

بودجه شرکت ها دولتی ۱۵ آبان ماه به مجلس ارائه می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به مصوبه امروز مجلس برای رسیدگی سالانه به بودجه شرکت های دولتی، گفت: متأسفانه در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی، هیچ زمانی جدول پیوست 3 قانون بودجه در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است.

    70 درصد بودجه عمومی کشور در مجلس رسیدگی نمی شود

    نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این به معنای آن است که 70 درصد بودجه عمومی کشور از جمله بودجه شرکت های دولتی، به جهت ضیق وقت هر ساله در مجلس مورد رسیدگی قرار نمی گیرد، این در حالی است که سهم بودجه شرکت ها و موسسات دولتی بالا است.

    تکلیف دولت برای ارائه گزارش بودجه شرکت ها و موسسات دولتی به مجلس تا 15 آبان ماه هر سال

    وی گفت: دولت بر اساس قانون مکلف است که لایحه بودجه سالیانه را 15 آذرماه به مجلس ارائه دهد، حال با اصلاح ماده 182 قانون آیین نامه داخلی مجلس، دولت مکلف می شود  که گزارش بودجه شرکت ها و موسسات دولتی از جمله بیمه و بانک مرکزی را 15 آبان ماه به مجلس ارائه کند تا عملکرد سال قبل این شرکت ها در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

    کاتب گفت: همچنین در ارائه این گزارش، پیشنهادات شرکت های مربوطه برای بودجه سال آتی آن ها نیز ارسال می شود تا مجلس آن ها را نیز بررسی کند.

    براساس اصلاحات صورت گرفته، گزارش مربوطه به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارسال شده و کمیسیون آن گزارش را برای بررسی به دیوان محاسبات ارائه می کند و دیوان براساس شاخص عملکردی و مالی، تشخیص می دهد که چه تعداد از این شرکت ها زیان ده بوده و چه تعدادی از آن سودده هستند
    وی ادامه داد: البته براساس اصلاحات صورت گرفته، گزارش مربوطه به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارسال شده و کمیسیون آن گزارش را برای بررسی به دیوان محاسبات ارائه می کند و دیوان براساس شاخص عملکردی و مالی، تشخیص می دهد که چه تعداد از این شرکت ها زیان ده بوده و چه تعدادی از آن سودده هستند.

    کاتب گفت: پس از آن، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گزارش دیوان محاسبات را مصوب می کند و این مصوبه ملاک تصمیم گیری در لایحه بودجه سال آینده خواهد بود.

    شناسایی سالانه شرکت های زیان ده دولتی در کشور

    رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس ادامه داد: با اصلاحات صورت گرفته، بودجه سالانه کشور شفاف شده و در این مسیر شرکت های زیان ده شناسایی می شوند، و با مصوبه مجلس، دولت باید 15 آبان ماه، گزارش عملکرد بودجه ای شرکت های دولتی را ارائه کند.

    برچسب ها