عصر خودرو

مقام پیشین آمریکا ابراز تمایل ترامپ برای گفت‌وگو با ایران را غیرواقعی خواند

عصر بازار- یک مقام در دولت پیشین آمریکا می‌گوید نه تنها دولت کنونی واشنگتن تمایل واقعی به مذاکره با تهران ندارد بلکه می‌خواهد با تحریم‌ها ایرانی‌ها را به نقطه تسلیم بکشاند.

مقام پیشین آمریکا ابراز تمایل ترامپ برای گفت‌وگو با ایران را غیرواقعی خواند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، «رابرت آینهورن» عضو تیم مذاکره‌کننده دولت پیشین آمریکا با ایران، در واکنش به رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده در دعوت به مذاکره همزمان با اعمال تحریم می‌گوید که واشنگتن واقعا تمایلی به مذاکره ندارد.

    آینهورن در مصاحبه با نشریه «وال‌استریت ژورنال» توضیح می‌دهد: «دولت (ترامپ) در حال حاضر واقعا تمایلی به مذاکرات ندارد. (دولت ترامپ) می‌خواهد زمان بیشتری برای تحریم‌ها اختصاص دهد تا ایرانی‌ها را تا جایی مستاصل کند که مذاکره بر سر مفاد تسلیم‌شدن (ایران) باشد».

    ترامپ شامگاه شنبه طی پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود با بیان اینکه روز دوشنبه (امروز) تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌کند، مدعی شد: «من منتظر روزی هستم که تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود و آنها دوباره ملتی سازنده و خوشبخت باشند.هر چه سریعتر بهتر». (جزئیات بیشتر)

    این نشریه همچنین به نقل از دیپلمات‌های غربی می‌نویسد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان قرار است در نشست آتی «گروه بیست» در ژاپن، درباره افزایش فشارهای اقتصادی علیه ایران هشدار دهند.

    مقامات دولتی آمریکا با اشاره به حملات سایبری پنتاگون با تایید ترامپ به زیرساخت‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمانی که پهپاد جاسوسی را به حریم هوایی ایران فرستادند، به وال‌استریت ژورنال گفتند که این عملیات نشان‌دهنده آن است که کاخ سفید فشارها را بر تهران کاهش نمی‌دهد و دعوت به مذاکره هم چندان صادقانه نیست.

    دولت ترامپ روزی برای ایران شروطی غیرقابل قبول و فضایی تعیین می‌کند، روزی تهدید به حمله نظامی می‌کند و روز دیگر از آمادگی برای مذاکره بدون هیچ پیش‌شرطی خبر می‌دهد؛ در این گزارش سیر مواضع آمریکا در قبال ایران و مذاکره را مطالعه کنید.

    برچسب ها