عصر خودرو

تأکید کشورهای «آ‌سه‌ان» بر لزوم تقویت اقتصادی در سایه جنگ تجاری آمریکا و چین

عصر بازار- کشورهای عضو اتحادیه آ‌سه‌ان در اختتامیه نخستین نشست این اتحادیه در سال ۲۰۱۹ بر لزوم توسعه قدرت اقتصادی خود برای بالا بردن توان چانه زنی در سایه جنگ تجاری آمریکا با چین تأکید کردند.

تأکید کشورهای «آ‌سه‌ان» بر لزوم تقویت اقتصادی در سایه جنگ تجاری آمریکا و چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، در پایان نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ‌سه‌ان، اعضای این اتحادیه بر لزوم تقویت بنیه اقتصادی خود برای بالا بردن توان چانه زنی در سایه تشدید مناقشات تجاری بین کشورها به خصوص آمریکا با چین تاکید کردند.

    سران این کشورها امروز توافق کردند تا به همکاری ها در حوزه توسعه اقتصاد منطقه‌ای و امنیتی شدت بخشیده تا بتوانند جایگاه خود را در سایه افزایش تنش بین آمریکا و چین بهبود بخشند.

    نخستین اجلاس کشورهای عضو آسان در سال 2019 در بانکوک برگزار شد.

    پرایوس چانچوا، نخست وزیر تایلند، به عنوان دبیر سی و چهارمین اجلاس آ‌سه‌ان گفت: 10 کشور عضو آ‌سه‌ان باید به تقویت قدرت جمعی اقتصادی خود برای بالا بردن توان چانه زنی در جهان به خصوص به دلیل تشدید تنش بین اقتصادهای بزرگ جهان بپرداند.

    وی از کشورهای عضو  خواست تا طی سال جاری مذاکرات خود درباره طرح پیشنهادی چین موسوم به "شراکت جامع اقتصادی منطقه‌ای" که شامل 16 کشور است پایان دهند.

    نخست وزیر تایلند تاکید کرد این مسئله به آ‌سه‌انکمک می کند تا بتواند تغییرات و مشکلاتی که در آینده در منطقه رخ خواهد داد، به خصوص در ارتباط با شرکای مهم تجاری کشور های عضو آن، را مرتفع کند.

    مذاکرات درباره طرح پیشنهادی چین در سال 2012 شروع شد و این طرح شامل ایجاد مناطق آزاد تجاری بین این کشورها که 45 درصد جمعیت جهان را شامل شده و یک سوم کل تولید ناخالص داخلی جهان را بدون حضور آمریکا دارند، است.

    برچسب ها