عصر خودرو

رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

کوچک شدن بخش دولتی لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی

عصر بازار- پوری حسینی گفت: تا زمانی که بخش دولتی کوچک نشود محال است اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق پیدا کند.

کوچک شدن بخش دولتی لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پوری حسینی در جلسه فرماندهان بسیج دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد گفت: سازمان خصوصی سازی در خرداد سال 80 با تغییر نام به سازمان مالی گسترش مالکیت واحد‌های تولیدی، رسالت و کار خود را آغاز کرده است و از عمر آن حدود 18 سال می‌گذرد.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بند‌های مختلف اصل 44 قانون اساسی نیز در خرداد 84 و تیر 85 ابلاغ و قانون اجرایی اصل 44 هم در خرداد سال 87 ابلاغ شد. بنابراین، چون سازمان خصوصی سازی در خرداد ماه متولد شد و هم ابلاغ اصل 44 و قانون آن در خردادماه بوده، لذا خرداد ماه خاصی برای این سازمان است.

    وی با اشاره به این که این روز‌ها بنده و سازمان خصوصی سازی با افترا و هجمه‌های بسیار تند و شدید مواجه است افزود: با الفاظ بسیار رکیکی از سازمان خصوصی سازی یاد می‌شود نسبت‌های بد، فسادآمیز و تهمت‌های زیادی هم به ما زده می‌شود.

    وی گفت: عمده بحث مخالفان این است که چرا ارزان فروختید و اهلیت را بررسی نکردید. این موضع از اختیارات من خارج است تنها مجری مصوبات هیات واگذاری هستم و در هیئت واگذاری حق رای نداریم.

    پوری حسینی گفت: از همه مصوبات هیات واگذاری دفاع می‌کنم و همه آن‌ها خوب، صحیح و درست است.

    وی گفت: علاوه بر این بحثی را که باید هر چه زودتر در کشور عملیاتی کنیم و خیالمان را از جهت مباحث سیاسی نیز راحت کنیم اقتصاد مقاومتی است که خصوصی سازی هم بخشی از آن را در بر می گیرد.

    پوری حسینی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی این که فکر کنیم نفت نداریم، یا داریم نمی‌خواهیم صادر کنیم و یا نمی‌توانیم صادر کنیم و درآمد‌های نفتی کشور صفر است، بنابراین چگونه می‌خواهیم کشور را اداره کنیم.

    وی گفت: الان که در کشور اذیت می‌شویم بخاطر این است که نمی‌توانیم نفت را صادر کنیم و به شدت به نفت وابسته ایم. تا وقتی که این وابستگی ادامه دارد باید کجدار و مریض رفتار کنیم و متاسانه باید کشور را اینگونه اداره کنیم.

    پوری حسینی با اشاره به این که ما مسئولین باید قدری به زحمت بیفتیم و برنامه ریزی کنیم و کشور را نجات بدهیم، گفت: این که کاری بکنیم که همه از ما راضی باشند روش خوبی برای مدیریت کلان کشور نیست و نمی‌شود همه را راضی نگه داریم.

    وی افزود: در سازمان خصوصی سازی وقتی می‌رویم شرکتی را واگذر کنیم متوجه می‌شویم حدود 20 درصد نیرو‌ها مازاد هستند و زمانی هم که خصوصی سازی را در آن شرکت انجام می‌دهیم، متوجه هستیم که احتمال تعدیل نیرو وجود دارد و حواشی دیگر هم در این رابطه وجود ارد، می‌دانیم که نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم، اما به وظایف خود عمل می‌کنیم و تا زمانی که بخش دولتی کوچک نشود محال است اقتصاد مقاومتی در کشور انجام شود و تحقق پیدا کند.

    وی با اشاره به این که تا دولت کوچک نشود و مخارج آن کم نشود کشور نجات پیدا نخواهد کرد، گفت: اقتصاد در سیاست و در تصمیمات کلان کشور موثر است. اگر مشکلات اقتصاد را حل نکنیم، مجبور می‌شویم که جام زهر را بنوشیم.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: بر این اساس به دلیل اجرای اقتصاد مقاومتی و اصلاح اقتصاد کشور در سازمان خصوصی سازی مانده ام و فداکاری می‌کنم و با وجود افترا‌ها و حاشیه‌های زیاد به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

    برچسب ها