عصر خودرو

استاندار گلستان اعلام کرد:

پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان گمیشان سیل زده

عصر بازار- استاندار گلستان گفت: تاکنون بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارده به کشاورزان شهرستان گمیشان پرداخت و ۱۶۰۰ پرونده نیز جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها ارجاع شده است.

پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان گمیشان سیل زده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر هادی حق شناس پیش از ظهر امروز شنبه یکم تیرماه در جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان اظهار کرد: این شهرستان با تمام محرومیت‌ها درگیر سیل هم شد و این مسأله مشکلات مردم را دوچندان کرده بنابراین اگر در بقیه شهر‌ها یک تکلیف داریم، در این شهرستان تکلیفمان مضاعف است.

    وی با تأکید بر تلاش برای جبران خسارات سیل، خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر 13 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت وارده به کشاورزان شهرستان گمیشان پرداخت و 1600 پرونده نیز جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها ارجاع شده است.

    نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به صدور پروانه‌های ساختمانی واحد‌های مسکونی خسارت دیده گفت: هشتصد واحد مسکونی احداثی در این شهرستان نیاز به دریافت پروانه ساختمانی دارند که تاکنون 5 درصد آن انجام شده است که با توجه به پرخطر بودن سکونت در این منازل، شهرداران، بخشداران و دهیاران موظفند مردم را ترغیب نمایند حداکثر تا هفته آینده نسبت به دریافت پروانه ساختمانی اقدام کنند.

    استاندار گلستان گفت: به زودی مبلغ 900 میلیون تومان به شهرداری گمیش تپه و 400 میلیون تومان به شهرداری سیمین شهر جهت اجرای زیرساختها، فضای سبز و عملیات عمرانی شهری اختصاص داده خواهد شد.

    حق شناس از پروژه توسعه 6000 هکتاری میگو در کنار 4000 هکتار قبلی به عنوان پروژه‌ای ارزشمند نام برد و گفت: پروژه پرورش میگوی گمیشان یک پروژه در سطح ملی است و استفاده از ظرفیت کامل آن هم عمران و آبادانی را به همراه خواهد داشت و هم در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی مؤثر است.

    وی زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و جاده‌های بین مزارع را یکی از برنامه‌های مهم و ماندگار در سطح شهرستان گمیشان دانست و تصریح کرد: تاکنون زهکشی حدود 30 هزار هکتار انجام و 30 هزار هکتار هم جدید کلنگ زنی شد و از آنجایی که زهکشی اراضی دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست، امیدواریم با تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی کل 280 هزار هکتار را در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

    استاندار گلستان به فقدان بیمارستان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم بیمارستان 68 تختخوابی این شهرستان که در فاز دوم به 98 تختخوابی می‌رسد را در سال جاری کلنگ زنی کنیم و پیگیری‌های لازم برای تجهیز درمانگاه شهرستان و خرید دستگاه اکو و سونوگرافی و … انجام خواهد شد.

    حق شناس با اشاره به اهمیت سد وشمگیر در پیشگیری از وقوع سیلاب، تأکید کرد: بازسازی دریچه‌های سد وشمگیر یک ضرورت است که باید طی هفته آینده پیمانکار اجرای طرح انتخاب شود و مبلغ 600 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز آن نیز تأمین خواهد شد.

    استاندار گلستان ادامه داد: وضعیت فضای سبز کل استان مطلوب نیست، ولی مقدمات کار را فراهم خواهیم‌کرد تا در کل استان بویژه در شهرستان‌های سیل زده توجه ویژه به بحث فضای سبز و درختکاری شود.

    نماینده عالی دولت در استان در پایان خاطر نشان کرد: مطالبات دهیارانی که در جریان سیل متحمل هزینه شده تأمین و پرداخت خواهد شد.

    برچسب ها