عصر خودرو

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد خبر داد؛

کاهش ۱۰ درصدی قیمت موبایل در بازار

عصر بازار- رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: ارز حدود ۱۰ درصد کاهش داشته و ما هم در موبایل با کاهش قیمت روبه‌رو شدیم، اگر ارز ۵۰ درصد هم کاهش داشته باشد، ما ۵۰ درصد در قیمت موبایل کاهش داریم.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت موبایل در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، افشین اکبری‌حداد در خصوص وضعیت بازار موبایل در مشهد، اظهار کرد: وضعیت بازار کاملاً آرام و بدون هیچ حاشیه‌ای بوده و قیمت‌ها رو به کاهش است زیرا قیمت ارز نیز در حال کاهش یافتن است.

    وی در خصوص احتمال کاهش 20 درصدی قیمت موبایل در بازار، گفت: از کجا این 20 درصد باید کاهش پیدا کند، اگر نرخ ارز پایین بیاید، به تناسب آن در موبایل کاهش قیمت داریم اما به دلیل اینکه سایت مسافری ریجستری بسته شد، احتمال داشت گوشی گران‌تر شود زیرا با عوارض قانونی وارد می‌شود اما خوشبختانه ارز حدود 10 درصد کاهش یافت و به همان نسبت نیز موبایل کاهش قیمت پیدا کرد.

    اکبری حداد افزود: قرار بود که واردات انجام شود که در این صورت 20 درصد گران‌تر می‌شد، به این دلیل که از طریق مسافری 20 درصد ارزان‌تر، بدون خدمات پس از فروش و به صورت قاچاق وارد می‌شد، اکنون موضوع قاچاق حل شده، شرکت‌ها موبایل را وارد می‌کنند و عوارض بیشتری نسبت به مسافران می‌دهند که باید 20 درصد گران‌تر می‌شد اما خوشبختانه به دلیل کاهش قیمت ارز این اتفاق نیفتاد.

    رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد بیان کرد: ارز حدود 10 درصد کاهش داشته و ما هم در موبایل با کاهش قیمت روبه‌رو شدیم، اگر ارز 50 درصد هم کاهش داشته باشد، ما 50 درصد در قیمت موبایل کاهش خواهیم داشت، اکنون خرید و فروش در بازار انجام می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد.

    وی خاطرنشان کرد: هنوز تعمیرات موبایل به جای خرید آن وجود دارد زیرا قیمت‌ها به حد مطلوبی کاهش نیافته تا افراد بتوانند تهیه کنند، هنوز این قضیه وجود دارد، این ماه گوشی‌هایی به صورت تجاری و با خدمات پس از فروش وارد بازار می‌شوند که از ماه آینده تأثیر خود را در بازار می‌‎گذارد.

    برچسب ها