عصر خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

ایران در دوران تحریم، نفت خود را از طریق کشورهای واسطه‌ بفروشد

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: اگرچه کسب درآمد از طریق گردشگری و صنایع مختلف امکان‌پذیر است اما این مهم زمان‌بر خواهد بود به همین دلیل ایران باید در دوران تحریم نفت را به هر شکل ممکن از طریق واسطه‌ها یا بازار خاکستری به فروش رساند تا کشور به بن‌بست مالی نرسد.

ایران در دوران تحریم، نفت خود را از طریق کشورهای واسطه‌ بفروشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، هدایت‌الله خادمی با بیان اینکه مسئولان باید در شرایط تحریم به غیر از فروش نفت خام راه‌های دیگری برای کسب درآمد پیدا کنند، گفت: ایجاد مشاغل و درآمدهای جدید از طریق تاسیس شرکت‌های پتروشیمی و پتروپالایشگاه‌ها یکی از مهترین اقدامات برای دستیابی به این هدف است، چراکه فروش محصولات صنعتی به سختی خام‌فروشی نفت نیست.

    کسب درآمد برای کشور از طریق افزایش تولید گاز LPG  و کپسول‌های گازی

    نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون فقط یک دهم ظرفیت گردشگری کشور استفاده می‌شود اما اگر  پتانسیل گردشگری فعال شود، ظرفیت ارزآوری آن به چند برابر رقم کنونی خواهد رسید، ادامه داد: همچنین امکان افزایش تولید، صادرات و کسب درآمد از طریق بسیاری از کالا‌ها ازجمله گاز LPG، کپسول‌های گازی، گازوئیل و بنزین وجود دارد، لذا مسئولان نباید این فرصت‌ها را از دست دهند.

    وی اضافه کرد: اگرچه کسب درآمد از طریق گردشگری و صنایع مختلف امکان‌پذیر است، اما این مهم زمان‌بر خواهد بود به همین دلیل ایران باید در دوران تحریم که فروش نفت به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست، از طریق کشورهای واسطه‌ یا بازار خاکستری به فروش برساند تا کشور به بن‌بست به لحاظ مالی نرسد.

    ضرورت تقویت روابط دیپلماتیک با خریداران سنتی نفت ایران

    خادمی همچنین با تاکید بر ضرورت تلاش جهت فاصله از درآمد تک محصولی، افزود: باید روابط دیپلماتیک خود را با خریداران سنتی نفت تقویت کنیم تا آن‌ها باوجود تحریم‌ها و فشارهای آمریکا به خرید نفت ایران رغبت نشان دهند.

    از آنجا که عربستان و امارات بر خلاف ادعاهای خود توان جبران جای خالی نفت ایران را در بازار جهانی ندارند، نفت ایران در دوران تحریم نیز مشتری پیدا خواهد کرد لذا کافی است مسئولان  ذکاوت کافی در مسیر فروش داشته باشند

    نفت ایران در دوران تحریم نیز مشتری پیدا خواهد کرد اگر...

    عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است از آنجا که عربستان و امارات بر خلاف ادعاهای خود توان جبران جای خالی نفت ایران را در بازار جهانی ندارند، نفت ایران در دوران تحریم نیز مشتری پیدا خواهد کرد، لذا کافی است مسئولان فروش نفت ذکاوت کافی در مسیر فروش داشته باشند.

    برچسب ها