عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

بازگشت سرمایه در صنایع پتروشیمی کمتر از یک سال است

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: می‌توان پتروپالایشگاه‌ها یا مینی پالایشگاه‌ها را با جذب سرمایه‌های مردمی راه‌اندازی و فعال کرد چراکه تجربه نشان داده مردم از خرید سهام آن‌ها استقبال می‌کنند.

بازگشت سرمایه در صنایع پتروشیمی کمتر از یک سال است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بروکراسی‌های اداری میزان و کیفیت بهره‌برداری در حوزه پتروشیمی را کاهش داده است، گفت: پتروشیمی کشور در جایگاه صنایع بالادستی اشباع شده و به نوعی دیگر درآمدزا نیست، لذا راه نجات اقتصاد کشور رونق صنایع پایین دستی پتروشیمی است، به همین دلیل کمیسیون انرژی طرحی را برای جذب سرمایه‌های مردمی در بخش پتروپالایشگاه‌ها در دست دارد. 

    می‌توان پتروپالایشگاه‌ها را با جذب سرمایه‌های مردمی راه‌اندازی کرد

    نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پتروپالایشگاه‌ها یا مینی پالایشگاه‌ها کوچک‌تر از پالایشگاه‌های معمولی هستند و می‌توان آن‌ها را با جذب سرمایه‌های مردمی راه‌اندازی و فعال کرد، چراکه تجربه نشان داده مردم از خرید سهام آن‌ها استقبال می‌کنند.

    صنایع پتروشیمی بیشترین درآمد را پس از فروش نفت‌خام برای ایران به همراه دارند

    وی با اشاره به اینکه رونق تولید، ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی با رونق پتروپالایشگاه‌ها امکان‌پذیر می‌شود و این مسائل اقتصاد ایران را نجات خواهد داد، افزود: صنایع پتروشیمی، میعانات گازی، فرآورده های نفتی و گازی بیشترین درآمد را پس از فروش نفت خام برای ایران به همراه دارند، اما به غیر از چند پتروشیمی اصلی همچون جم، هیچ یک طرح‌های توسعه‌ای خود را اجرایی نکرده اند، درواقع زنجیره تولید خود را در تولید محصولاتی همچون اتان، متان، بوتان، پروپان، متانول و... را گسترش نداده‌اند.

    رونق تولید، ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی با رونق پتروپالایشگاه‌ها امکان‌پذیر می‌شود و این مسائل اقتصاد ایران را نجات خواهد داد

    بازگشت سرمایه در صنایع پتروشیمی فوق‌العاده زودهنگام است

    الماسی معتقد است بازگشت سرمایه در صنایع پتروشیمی و پایین‌دستی فوق‌العاده زودهنگام است تا جایی که حتی در برخی از صنایع کمتر از 6 تا یک سال بازگشت سرمایه دیده شده که این اتفاق شاهکار است.

    آب‌بر بودن تولید صنایع پتروشیمی؛ یکی‌ از موانع رونق تولید در این حوزه

    این نماینده مجلس سخت بودن کار تولید را یکی از موانع اصلی رونق صنایع پایین‌دستی عنوان کرد و افزود: آب‌بر بودن تولید صنایع پتروشیمی یکی‌دیگر از موانع رونق تولید در این حوزه است به همین دلیل در هر شهر و استانی نمی‌توان به احداث پتروپالایشگاه‌ها اقدام کرد چراکه حتما باید در کنار منابع آبی باشد.

    احداث 38 پتروشیمی در کنگان و عسلویه

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دلیل احداث 38 پتروشیمی در شهرهای کنگان و عسلویه، قرار گرفتن این شهرها در کنار ساحل دریای خلیج فارس است.

    برچسب ها