عصر خودرو

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری خبر داد:

قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا می‌کند

عصر بازار- رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: در روزهای اخیر اعلام شده که بعضی تولیدکنندگان توانسته‌اند قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی را به کشور وارد کنند، ما نیز در تلاش هستیم تا با مذاکرات فشرده و متعدد بتوانیم محدودیت ها و کمبودهای موجود را مرتفع کنیم و هر چه سریعتر به شرایط مطلوب باز گردیم.

قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، سید علیرضا موسوی مجد رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور در خصوص آخرین وضعیت تولیدات لوازم خانگی در کشور گفت: تحریم‌ها باعث شد تا تیراژ تولید لوازم خانگی در یک مقطع در کشور کاهش پیدا کند اما با کوشش تولیدکنندگان توانستیم در چند ماه اخیر به یک میزان ثابتی از تولید برسیم و بازار را از آن تنش ابتدایی تا حدی خارج کنیم.

    وی ادامه داد: اکنون تمام کالاها با هماهنگی و نظارت سازمان حمایت قیمت گذاری شده و لیست رسمی قیمت محصولات در سامانه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موجود است و هرگونه افزایش قیمتی خارج از این لیست مربوط به بخش تولید نیست.

    مدیرعامل سام الکترونیک در خصوص آخرین وضعیت تامین قطعات این شرکت گفت: در روزهای اخیر اعلام شده که بعضی تولیدکنندگان توانسته‌اند قطعات مورد نیاز برای تولید را به کشور وارد کنند، ما نیز در  تلاش هستیم تا با مذاکرات فشرده و متعدد بتوانیم محدودیت‌ها و کمبودهای موجود را مرتفع کنیم و هر چه سریع‌تر به شرایط مطلوب باز گردیم. رسالت اصلی ما بر این بنا نهاده شده که از اصول اخلاقی و حرفه‌ای خود عدول نکنیم و بر خلاف شایعات مطرح شده به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد و اینکه بیان می‌شود برای تامین قطعات اقدام به واردات کالاهایی با کیفیت درجه دو و سه از سایر کشورها می‌شود کذب محض است. 

    موسوی مجد تصریح کرد: جایگاه امروز محصولات سام در سبد خرید مشتری و اعتماد بازار به برند ما  آسان به دست نیامده که با نوسان و التهاب بازار آن را فدای منافع کوتاه مدت کنیم. دغدغه اصلی ما همواره تولید کالای با کیفیت بوده است.

    وی افزود: وضعیت امروز و تلاش ما برای تداوم روند تولید، به دلیل سرمایه‌‌گذاری سنگینی است که در سال‌های اخیر توسط سهامداران ایرانی بخش خصوصی با هدف تولید لوازم خانگی با کیفیت روز دنیا انجام شده و با روند پیشرو در عرصه بومی سازی تکنولوژی توسط نیروهای متخصص کارخانه، موفق شدیم  عمق داخلی سازی محصولاتمان را تا حد قابل قبولی ارتقا دهیم.  

    موسوی مجد تصریح کرد: با برطرف شدن مشکلات  و تنظیم شدن نظام عرضه و تقاضا، امید آن می‌رود که شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.

    وی در خصوص نقش وزارت صمت در کمک به تولید لوازم خانگی گفت: این صنعت پس از خودروسازی دومین صنعت اشتغالزای کشور است و همین امر باعث شده که وزارت صمت نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد فارغ از اینکه چه شرکت‌هایی به ایران قطعه بدهند یا تحریم کنند وزارتخانه باید ترتیبی اتخاذ کند که کارخانه‌ها و صنایعی که در این حوزه مشغول به کار هستند به هیچ عنوان تعطیل نشوند و با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماسی برندهای جایگزین تعریف کنند.

    رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: وقتی ما در کشور روز ملی صنعت داریم آن هم در سالی که رهبر انقلاب سال رونق تولید نامگذاری کرده‌اند یعنی تمام ارکان نظام اعم از دولتی و حاکمیتی باید برای شکوفایی این بخش تلاش کنند.

    برچسب ها