عصر خودرو

تولید سالانه ۱۷۰ هزار تن گوشت مرغ در گیلان

عصر بازار- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از صادرات گوشت مرغ به استان دیگر خبر داد و افزود: سالانه ۱۷۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می شود که از این مقدار ۷۰ هزار تن در گیلان مصرف و مابقی به استانهای مجاور از جمله تهران صادر می شود.

تولید سالانه ۱۷۰ هزار تن گوشت مرغ در گیلان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان سالانه محصولات کشاورزی بسیار خوبی تولید می کند اظهار کرد: استان گیلان دارای زمین‌های کشاورزی و خاک حاصلخیز است و علارغم اینکه کمتر از 0/9 هکتار از خاک استان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است ولی موفق به تولید سه میلیون تن محصول کشاورزی در استان گیلان شده ایم.

    وی با اشاره به رتبه کشوری استان گیلان در تولید برنج گفت: امسال استان گیلان سال بارانی بسیار خوبی داشته است و ذخیره سد سفیدرود آب بندان ها بسیار مناسب می باشد به همین دلیل پیش بینی می شود 750 هزار تن برنج سفید  از 235 هزار هکتار شالیزار زیر کشت رفته، برداشت شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه طرح نوسازی شالیزارهای گیلان بسیار برای کشاورزان مناسب است تصریح کرد: در 186 هزار هکتار از شالیزارهای استان می توان طرح تجهیز و نوسازی را انجام داد که خوشبختانه موفق به انجام این کار در 86 هزار هزار شده مقرر شد تا دو سال آینده 20 هزار هکتار دیگر از  شالیزار ها را  تجهیز و نوسازی کنیم.

    درجانی با اعلام جایگاه استان گیلان در حوزه صنایع تبدیلی افزود: استان گیلان 4/7 درصد از صنایع تولیدی و کشاورزی را در اختیار دارد و در این حوزه چهارم و در زمینه اشتغال صنایع تبدیلی کشاورزی دارای رتبه دو کشوری است‌.

    وی با درخواست از مسوولان برای افزایش ظرفیت سردخانه ای استان گیلان گفت: سالانه 400هزار تن صادرات در بخش کشاورزی انجام می شود و‌ به همین دلیل باید ظرفیت سردخانه ای استان با افزایش 300 هزار تنی رو به رو‌شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه تولید عسل بسیار برای کندوداران دارای اهمیت است بیان کرد: استان گیلان به دلیل ییلاقات و‌باغ های مرکبات دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولید عسل است و امسال بیش از پنج هزار تن  عسل در استان  تولید می‌شود که در این بخش خوشبختانه رتبه شش کشور را دارا هستیم.

    درجانی از صادرات گوش مرغ به استان دیگر خبر داد و افزود: سالانه 170 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می شود که از این مقدار 70 هزار تن در گیلان مصرف و مابقی به استانهای مجاور عجب تهران صادر می شود که می تواند بسیار برای مرغ داران مفید واقع شود.

    برچسب ها