عصر خودرو

سیاست های ترامپ رونق صنعت نفت آمریکا را به خطر انداخت

عصر بازار- سیاست های حمایتی ترامپ پروژه های انرژی آمریکا را بی اعتبار، اشتغال آن را تهدید و رهبری انرژی آمریکا را در سراسر دنیا تضعیف می کند.

سیاست های ترامپ رونق صنعت نفت آمریکا را به خطر انداخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، همکاری انرژی آمریکا و مکزیک توضیح می‌دهد چرا تایید قراردادUSMCA آمریکا مکزیک و کانادا یک اولویت فوری است.

    متاسفانه دولت ترامپ طرح خود را برای وضع عوارض 5 درصدی بر تمام واردات از مکزیک اعلام کرده است. این عوارض تا ماه اکتبر تا 25 درصد بالا می رود.مکزیک بزرگترین خریدار گاز پمپ شده ( دو برابر کانادا ) و دومین خریدار بزرگ گاز طبیعی مایع آمریکاست. مکزیک همچنین 60 درصد صادرات بنزین و 20 درصد فروش دیزل آمریکا را دریافت می کند.

    در 2018 ، مکزیک حدود 1.8 تریلیون فوت مکعب گاز از آمریکا وارد کرد که 55 درصد بالاتر از صادرات  گاز طبیعی مایع آمریکا به سایر کشورها بود.مکزیک حدود 5 تا 7 درصد کل گاز آمریکا را دریافت میکند.

    این صادرات برای تولیدکنندگان آمریکا ، شرکتهای خط لوله و صادر کنندگان یک مزیت است و اجازه واردات بیشتر نفت و گاز آمریکا را به داخل مکزیک می دهد.به علاوه، آمریکا بیش از 70 درصد گاز مصرفی مکزیک را تامین می کند.

    با کاهش تولید داخلی مکزیک، تقاضای نفت و گاز این کشور از تمام کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بیشتر است.

    بدون فرصت صادراتی خوب، شرکت‌های آمریکایی ورشکست می‌شوند. صادرات باعث تولید بیشتر داخلی می‌شود ولی بسیاری مصرف‌کنندگان و سیاستگذاران آمریکایی توجهی به این مسئله ندارند.

    نفت و گاز مرتبط با مکزیک و کانادا برای امنیت ملی بلوک آمریکای شمالی اهمیت دارد. بازارهای انرژی آمریکا ، کانادا و مکزیک به هم پیوسته و وابسته هستند.

    جریان آزاد محصولات انرژی در سراسر این سه کشور وجود دارد که باعث قیمت پایین انرژی، عرضه قابل اطمینان، میلیون ها شغل و اقتصادی قوی تر می شود.

    اتحاد آمریکای شمالی در جهانی که شرکای پرخطری مثل روسیه و اوپک قصد دارند قیمت نفت و گاز را در دست بگیرند بسیار حیاتی است. اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه در حال مذاکرات نهایی برای یک قرارداد طولانی مدت همکاری در عرضه نفت هستند.

    به عبارت دیگر هر سیاستی که جلوی تولید نفت و گاز آمریکا و صادرات آن را بگیرد، بازار را تقدیم اوپک و روسیه می کند.  جنگ های تجاری اهداف آمریکا را پیچیده می‌کند.

    آمریکا باید از قراردادهای تجارت آزاد حمایت و با محدودیت های بازار مقابله کند. اینها بر ضد منافع قرارداد USMCA هستند.

    عوارض پروژه های انرژی آمریکا را بی اعتبار، اشتغال آن را تهدید و رهبری انرژی آمریکا را در سراسر دنیا تضعیف می کند.

    برچسب ها