عصر خودرو

کنایه‌های پوتین به ترامپ درباره جنگ‌های تجاری

عصر بازار- رییس جمهور روسیه با اشاره به وجود جنگ بی‌قاعده در رقابت اقتصادی جهانی، کنایه‌های تندی به همتای آمریکایی خود زد.

کنایه‌های پوتین به ترامپ درباره جنگ‌های تجاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در سخنانی در پنجمین کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان با اشاره به اینکه در رقابت اقتصادی جهانی جنگ بی قاعده‌ای در حال اجراست، گفت: "تلاش‌ها برای از بین بردن رقبا با قلدری و روش‌های غیرقانونی ادامه دارد. امنیت و رقابت عادلانه بین کشورها باید مجددا برقرار شود".

    وی با بیان اینکه همه کشورها از وضعیت به‌ وجود آمده برای توافق هسته‌ای ایران نگران هستند، اظهار داشت: "از نظر ما تنها راه منطقی، عمل کردن تمامی طرف‌ها به مسئولیت خود است".پوتین افزود: خروج آمریکا از برجام بر نظام منع انتشار سلاح هسته‌ای تاثیر منفی گذاشته است. روسیه به عنوان یک طرف توافق با ایران به مسئولیت خود عمل می کند.

    رییس جمهور روسیه همچنین طی سخنانی در این کنفرانس با اشاره به تحولات اخیر در اقصاد جهانی، اظهار داشت: "متاسفانه در حالی که جنگ‌های تجاری در سراسر جهان افزایش یافته است، اقدامات برای از بین بردن رقبا با روش‌های غیرقانونی ادامه دارد. اقدامات مشترک برای نجات از این وضعیت بسیار مهم است".

    پوتین با اشاره به اهمیت نقش آسیا در توسعه اقتصاد جهانی، تصریح کرد: "امنیت و رقابت عادلانه بین کشورها باید دوباره برقرار شود. ما باید تجارت خود را با از بین بردن حمایت گرایی، تحریم ها و محدودیت های سیاسی در کشورهای آسیایی افزایش دهیم. "

    برچسب ها