عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

شوک‌های اقتصادی در بورس تاثیر بلندمدت ندارد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: شوک‌های اقتصادی شکل گرفته به وسیله تحریم های تازه در بازار سرمایه تاثیر بلندمدتی نخواهد داشت و معاملات بورس به مسیر متعادل و صعودی خود باز می‌گردد.

شوک‌های اقتصادی در بورس تاثیر بلندمدت ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بابک احمدی اظهار داشت: اعمال تحریم‌های تازه آمریکا که در شکل تازه تر خود صنعت پتروشیمی را هدف قرار داده، به صورت محتوایی اتفاق تازه‌تری را نسبت به گذشته برای این صنعت شکل نداده است و به همین دلیل این صنعت در بازار سرمایه با شوک منفی گسترده و عمیق مواجه نشد.

    تحلیل متفاوت سهامداران

    این کارشناس در ادامه گفت: سهامداران در چند سال اخیر تجربه‌های زیادی در خصوص فشار تحریم ها و آثار آن در تالار شیشه ای را تجربه و روزهای رشد و سقوط زیادی را دیده اند و بر پایه همین اتفاق‌ها که تا به امروز بارهای در بازار سهام شکل گرفته، سرمایه‌گذاران با تحلیل‌های متفاوتی نسبت به این گونه رویدادها واکنش نشان می‌دهند.

    آثار ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیتماتیک

    احمدی درباره اثربخشی این گونه فشارهای در روند معاملات، اظهار داشت: این روزها معاملات در بورس از یک تعادل نسبی و خوبی برخوردار است و با شکل گرفتن ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیتماتیک بازار یک واکنش اولیه خواهد داشت که اغلب با افت شاخص‌ها و قیمت بخشی از سهم ها روبرو خواهد شد اما به دلیل اصلاح رفتارهای معاملاتی از یک سو و حمایت از داد و ستدها از سویی دیگر، بورس به مدار متعادل خود در کمترین زمان ممکن باز می‌گردد.

    بودجه ریزی محتاطانه شرکت‌ها

    وی در خصوص فضای فعلی تالار شیشه‌ای و بودجه ریزی شرکت‌ها به ایبِنا، گفت: این روزها تمرکز سهامداران بیشتر به فصل مجامع است و به همین دلیل شاهد آن هستیم که فراز و فرودهایی در تالار شیشه ای از جهت خرید و فروش مستمر سهام در جریان است و در همین حال بررسی گزارش ناشران در پایان فصل اول سال نیز حاکی از آن است که بودجه ریزی شرکت‌ها به صورت محتاطانه صورت گرفته است.

    کیفیت گزارش 3 ماهه ناشران

    احمدی در خصوص کیفیت گزارش دهی شرکت‌های بورسی برای دوره سه ماهه ابتدایی سال 98 نیز، گفت: گزارش صورت‌های مالی ناشران اکثرا بر پایه خوشبینی و تحقق سودهای پیش‌بینی شده طراحی شده و این نشان می دهد که کلیت بازار سرمایه نگاه امیدوار کننده ای به آینده دارد و می‌توان امید داشت که در پایان دوره شش ماهه ابتدایی سال جاری ناشران بخش عمده ای از بودجه و EPS(شاخص سود)خود را محقق کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو