عصر خودرو

اخذ ۴۸۰۰ تومان مابه التفاوت ریالی از کره، چای و حبوبات وارداتی

عصر بازار- براساس مصوبه کارگروه ملی تنظیم بازار کشور، از کره، حبوبات، چای و کاغذ وارداتی که بعد از تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۳۹۸ از گمرکات کشور ترخیص شوند، به ازای هر دلار، ۴۸۰۰ تومان مابه التفاوت ریالی اخذ خواهد شد.

اخذ ۴۸۰۰ تومان مابه التفاوت ریالی از کره، چای و حبوبات وارداتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمدرضا کلامی مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزات صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به مهدی کسرایی پور مدیرکل سیاستگذاری ارزی بانک مرکزی تاریخ اخذ مابه التفاوت ریالی از کالاهای اساسی و ضروری که گروه ارزی آنها به گروه چهارم انتقال یافته را ابلاغ کرد.

    در این نامه آمده است: با عنایت به طرح تصمیمات کمیته، بند 3-4 مصوبه کارگروه تنظیم بازار با حضور نمایندگان بانک مرکزی در جلسه کارگروه ملی تنظیم بازار کشور مورخ سیزدهم خردادماه 1398، مقرر شد دریافت مابه التفاوت ارزی به ازای هر دلار 4800 تومان از محموله های تامین ارز شده کره، حبوبات، چای و کاغذ که از تاریخ 18 خرداد 98 (بعد از پایان ماه مبارک رمضان) از گمرکات کشور ترخیص می شوند، اجرایی شود.

    براین اساس محوله های ترخیص شده قبل از 18 خردادماه نیز با ارز 4200 تومان مشمول رصد، پایش و عرضه با نرخ مصوب سازمان حمایت بر مبنای ارز 4200 تومانی هستند.

    کلامی در نامه خود به کسرایی پور خواستار ابلاغ مصوبه تنظیم بازار به بانک های عامل و گمرک شده است.

    برچسب ها