عصر خودرو

آمار معاملات هفتگی نشان داد؛

بازدهی ۳ درصدی ارزش بازار فرابورس

عصر بازار- ارزش بازار فرابورس در پایان معاملات هفته منتهی به چهارشنبه ۲۲ خردادماه& رشد ۳.۲ درصدی را نسبت به هفته دوم خرداد ماه تجربه کرد و بازدهی خود را از ابتدای سال به ۲۱ درصد رساند.

بازدهی ۳ درصدی ارزش بازار فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، به موازات رشد ارزش بازار فرابورس، آیفکس نیز با قرارگیری در ارتفاع 2957 واحدی بازدهی 31 درصدی را از آغاز سال 98 ثبت کرد. بر اساس این گزارش، در کنار رشد 47 واحدی شاخص کل طی هفته گذشته، متغیرهای حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات کل بازارهای فرابورس به ترتیب 95، 73 و 55 درصد افزایش یافت.

    بدین ترتیب معامله‌گران با دست به دست کردن 14 هزار و 308 میلیون ورقه بهادار به ارزش 42 هزار و 963 میلیارد ریال در 897 هزار نوبت معاملاتی، سبزپوشی بازارهای فرابورس را طی هفته گذشته  کاری رقم زدند.

    در 5 روز کاری هفته گذشته  به طور میانگین روزانه 2861 میلیون ورقه بهادار به ارزش 8 هزار و 592 میلیارد ریال دادوستد شده است و تمامی بازارهای فرابورس به استثنای بازار سوم عملکرد مثبتی را از خود نشان داده‌اند.

    معامله‌گران طی سومین هفته کاری خردادماه در بازار اول 955 میلیون سهم به ارزش 4 هزار و 788 میلیارد ریال و در بازار دوم 6 هزار و 447  میلیون سهم به ارزش 17 هزار و 744 میلیارد ریال را جابه‌جا کردند که به ترتیب از رشد 109 و 254 درصدی حجم و افزایش 182 و 150 درصدی ارزش معاملات در بازارهای اول و دوم نسبت به هفته دوم خردادماه حکایت دارد.

    بازار پایه نیز شاهد افزایش حدود 40 درصدی حجم و ارزش مبادلات خود بود و هر سه تابلو معاملاتی آن سبزپوش بودند. این بازار میزبان نقل‌وانتقال 6 هزار و 700 میلیون سهم به ارزش 12 هزار و 280 میلیارد ریال بود.

    عرضه 3 اخزا

    همچنین مبادلات اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی طی هفته گذشته  به نقل‌وانتقال 192 میلیون ورقه به ارزش 8 هزار و 114 میلیارد ریال منتهی شد که بیشترین ارزش مبادلاتی در این بازار در اختیار اوراق بدهی قرار داشت.

    این صدرنشینی اوراق بدهی در بازار ابزارهای نوین مالی تا حدی نیز تحت تاثیر عرضه 3 اسناد خزانه اسلامی در نمادهای معاملاتی «اخزا 723، 720 و 718» بود که به ترتیب با قیمت‌های 630، 651 و 640 هزار ریال کشف قیمت شدند.

    تمامی این سه اخزا در قالب بودجه سال 97 از سوی وزارت اقتصاد منتشر شده و طی خرداد تا آبان‌ماه سال 1400 سررسید می‌شوند؛ ضمن آنکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت در سررسید محسوب می‌شود.

    از سوی دیگر نگاهی به عملکرد ابزارهای معاملاتی در بازار ابزارهای نوین مالی نسبت به هفته گذشته حاکی از آن است که افزایش ارزش معاملات اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب  5، 12 و 52 درصد و افزایش حجم معاملات این سه ابزار به ترتیب 9، 46 و 51 درصد بوده است. بدین ترتیب اوراق تسهیلات مسکن با افزایش بیش از 50 درصدی حجم و ارزش مبادلات، بیشترین رشد هفتگی را در بازار ابزارهای نوین مالی تجربه کرده است.

    گروه هتل و رستوران صدرنشین صنایع

    در میان معاملات خرد بازار سهام، گروه هتل و رستوران با ثبت ارزش سه هزار و 97 میلیارد ریالی و در نتیجه در اختیار گرفتن 11 درصد از ارزش کل این معاملات، در صدر جدول ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت قرار گرفت.

    در جایگاه‌های دوم تا چهارم نیز نام گروه‌های فلزات اساسی؛ محصولات شیمیایی؛ انبوه‌سازی، املاک و مستغلات و حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات به ترتیب با سهم 9، 9 و 8 درصدی از ارزش کل به چشم می‌خورد. در مجموع ارزش معاملات خرد بازار سهام طی هفته جاری به 28 هزار و 659 میلیارد ریال رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو