عصر خودرو

نائب رئیس انجمن خرمای ایران خبر داد؛

احتمال کاهش برداشت خرما در سال جاری

عصر بازار- نائب رئیس انجمن خرمای ایران گفت: سیل‌های اخیر در استان خوزستان، بر میزان برداشت محصول خرما در سال جاری تاثیر منفی خواهد داشت.

احتمال کاهش برداشت خرما در سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، علی محمد صمیمی در خصوص آخرین وضعیت بازار خرما اظهار کرد: بعد از ماه مبارک رمضان، التهاب در بازار خرما کمتر شده و این بازار با کاهش قیمت محصولات مواجه شده است.

    وی با اشاره به اینکه هم اکنون بازار خرما از التهاب خارج شده، ادامه داد: با شرایط موجود، هیچ دلیلی برای افزایش قیمت خرما در بازار وجود ندارد و قیمت انواع خرما از هزار تومان تا 3 هزار تومان کاهش یافته است.

    نائب رئیس انجمن خرمای ایران با ذکر این مطلب که هر نخل خرما پس از کاشته شدن حدود هفت سال به طول می‌انجامد تا ثمر دهد عنوان کرد: خرماکاران زحمت زیادی برای برداشت خرما می‌کشند و باید با ایجاد رونق در بازار، از خرماکاران حمایت کرد.

    صمیمی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط آب وهوایی نواحی مختلف کشور، برداشت خرما از اواخر تیر شروع و تا اواخر مهر و بعضا تا آبان ادامه دارد.

    وی در رابطه با پیش بینی برداشت خرما متذکر شد: از الان پیش بینی برداشت خرما برای سال جاری سخت است اما با توجه به این که سیل‌های اخیر به میزان باردهی نخل‌های خرما تاثیر گذاشته، احتمال کاهش میزان برداشت خرما در سال جاری دور از انتظار نیست.

    برچسب ها