عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

اوپک و روسیه در آستانه توافق بر سر همکاری طولانی مدت در عرضه نفت هستند

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه به روزنامه نیکی گفته است، اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه در حال انجام مذاکرات نهایی برای رسیدن به یک توافق طولانی مدت در زمینه عرضه نفت هستند.

اوپک و روسیه در آستانه توافق بر سر همکاری طولانی مدت در عرضه نفت هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، روزنامه ژاپنی نیکی به نقل از الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه نوشته است، اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه در حال انجام مذاکرات نهایی برای رسیدن به یک توافق هستند که ممکن است در ابتدای ماه جولای به امضا برسد تا در زمینه عرضه نفت برای طولانی مدت با یکدیگر همکاری کنند.

    به نوشته این گزارش، نوآک به نیکی گفته، این مذاکرات با اوپک برای تغییر تاریخ نشست از 25 و 26 ژوئن به اوایل ماه جولای نزدیک نهایی شدن است.

    سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) و روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت از ابتدای ماه ژانویه قراردادی برای کاهش تولید روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت با هدف تقویت قیمت ها اجرایی کرده اند.

    این کشورها که با نام «اوپک پلاس» شناخته می شود، قرار بود در 25 و 26 ژوئن یا اوایل جولای برای تصمیم گیری در مورد تمدید توافق کاهش تولید با یکدیگر دیدار کنند.

    روزنامه نیکی مدعی است که این گروه تلاش می کنند تا اوپک پلاس را به یک چهارچوب دائمی بر توافقی که در نشست بعدی امضا خواهد شد، تبدیل کنند.

    اما این روزنامه اشاره نکرده است که آیا روسیه تمایلی به تمدید توافق کاهش تولید دارد یا نه.

    اوپک روز پنج شنبه، پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در جهان را به علت اختلافات تجاری و با اشاره به ریسک کم شدن بیشتر تولید، کاهش داد.

    قیمت نفت خام در روز پنج شنبه به علت حادثه دریای عمان 4 درصد رشد کرد.

    برچسب ها