عصر خودرو

سخنگوی سازمان ملل دیدار شینزو از تهران را زمینه ساز فضای گفت وگو خواند

عصر بازار- سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت: دیدار آبه شینزو از ایران، گام مهمی برای ایجاد فضای گفت وگو میان آمریکا و ایران به حساب می‌آید.

سخنگوی سازمان ملل دیدار شینزو از تهران را زمینه ساز فضای گفت وگو خواند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «استفان دوجاریک» در کنفرانس خبری افزود: بدیهی است که ما فکر می‌کنیم این سفر از جایگاه ویژه ای برخوردار است که می‌تواند در گشودن باب گفت وگو با ایران و تأثیر بزرگ‌تر در جامعه بین الملل نقش ایفا کند.

    وی در پاسخ به اینکه ارزیابی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در مورد دیدار آبه شینزو با رهبر ایران چیست، اظهار کرد: سازمان ملل در تجزیه و تحلیل نتایج چنین بحث‌هایی دخالت نمی‌کند.

    آبه شینزو نخست وزیر ژاپن عصر چهارشنبه در صدر یک هیأت عالی رتبه سیاسی به تهران سفر و با مقامات کشورمان دیدار کرد.

    نخست وزیر ژاپن همچنین روز پنج شنبه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که «من قصد دارم پیام رئیس جمهوری آمریکا را به جنابعالی برسانم.»

    رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه «ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی دانم»، تأکید کردند: با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.

    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به صحبت‌های نخست وزیر ژاپن مبنی بر درخواست آمریکا برای مذاکره درباره موضوع هسته‌ای، گفت: جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته‌ای با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب 1 + 5 مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید؛ اما آمریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد؛ بنا بر این، کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافق‌ها زده، مذاکره کند؟

    رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به دشمنی‌های چهل ساله آمریکا با ملت ایران و ادامه این دشمنی‌ها، افزود: ما معتقدیم از طریق مذاکره با آمریکا، مشکلات ما حل نخواهد شد و هیچ ملت آزاده ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد.

    برچسب ها