عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

خوشبینی بیشتری بر بازار سرمایه حاکم شده است

عصر بازار- میرمعینی اظهار داشت: اگر ریسک‌های سیاسی نبودند مسلما متناسب با افزایش نرخ دلار و ارزش جایگزینی دارایی‌ها، شرکت‌ها باید بازدهی بیشتر می‌داشتند که این ریسک‌ها مانع آن شدند.

خوشبینی بیشتری بر بازار سرمایه حاکم شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حمید میرمعینی  با بیان اینکه نگاه‌ها به بازار سرمایه خوشبین‌تر شده است، گفت: شاید روند حرکتی بازار مانند گذشته باشد اما به نظرم خوشبینی بیشتر بر این بازار سرمایه حاکم شده است و دلیل آن نیز دریافت نشانه‌هایی از بهبود در روابط سیاسی منطقه‌ای است.

    وی ادامه داد: اگر نشانه‌های بهبود روابط سیاسی بیشتر شوند قطعا محدودیت‌های بازار سرمایه کاهش و با رشد بیشتری همراه خواهد شد. بطوریکه اگر ریسک‌های سیاسی نبودند مسلما متناسب با افزایش نرخ دلار و ارزش جایگزینی دارایی‌ها، شرکت‌ها باید بازدهی بیشتر می‌داشتند که این ریسک‌ها مانع آن شدند.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر شرایط عادی باشد بازار سرمایه با کاهش اختلاف شکاف بازدهی و رشد در آینده، نسبت به سایر بازارها روند مثبت‌تری خواهد داشت.

    میرمعینی در مورد تاثیر روند کاهشی سایر بازارها مانند دلار و خودرو بر سهام شرکت‌های این حوزه گفت: این روند نمی‌تواند روی شرکت‌های فعال در این حوزه اثر واقعی داشته باشد چون هنوز نتوانسته‌اند متناسب با قیمت بازار اصلاح شوند و خیلی پایین‌تر از قیمت بازار هستند، بنابراین کاهش نرخ دلار یا خودرو تاثیر بااهمیتی روی سودآوری این شرکت‌ها داشته باشد.

    لازم به توضیح است که روز گذشته شاخص کل با 2735 واحد افزایش به رقم 233352 واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با 872 واحد افزایش روبرو شد و به رقم 58131 واحد رسید.

    شاخص بازار اول با 2048 واحد کاهش به رقم 172939 واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با 5294 واحد افزایش رقم 459670 واحد را تجربه کرد.

    بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را ارتباطات سیار ایران،بانک ملت، گروه مپنا، وسرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین،پالایش نفت بندرعباس،ملی صنایع مس ایران، خدمات انفورماتیک، ایران خودرو ، بانک پاسارگاد و پتروشیمی خارک این در حالی است که  بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را شرکت فولاد خوزستان و پتروشیمی مبین به نام خود اختصاص دادند.

    از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را بانک تجارت، بانک پاسارگاد، سایپا، بانک ملت، گروه سرمایه گذاری ایرانیان، بانک صادرات ایران، پارس خودرو، سرمایه گذاری  خوارزمی ، ایران خودرو، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و مهرکام پارس به نام خود ثبت کردند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو