عصر خودرو

چرا تحریم‌های صنایع پتروشیمی بی اثر است؟

عصر بازار- مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران گفت: امسال حدود ۱۸ طرح پتروشیمی به بهره برداری می‌رسد که نشان‌دهنده بی‌تاثیر بودن تحریم‌های آمریکاست.

چرا تحریم‌های صنایع پتروشیمی بی اثر است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران درخصوص تحریم‌های اخیر علیه صنعت پتروشیمی کشور، گفت: تحریم برای ایران مقوله تازه‌ای نیست و از سال 92 مشکلات این حوزه را مدیریت و شرایط را هموار کرده ایم.

    محمدی تصریح کرد: با بیش از 350 نوع محصول پتروشیمی، صد‌ها خریدار به ده‌ها مقصد صادراتی و تنوع محصول در بازار ایران، مشکلی در مقابل تحریم‌ها نداریم و طبق روال، کار‌ها در حال انجام است و صادرات نیز صورت می‌گیرد.

    مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران، ادامه داد: طرح موضوعات تحریمی، تنها جنبه روانی دارد و البته بدون توجه به این اقدامات، با قدرت به اجرای طرح‌ها و تولید محصولات این صنعت ادامه می‌دهیم.

    وی اظهار کرد: امسال و سال آینده، حدود 18 طرح پتروشیمی به بهره برداری می‌رسد که این واقعیت، نشان دهنده بی تاثیر بودن تحریم‌های بی منطق آمریکا است.

    مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران افزود: انعطاف‌پذیری در صنعت پتروشیمی به دلیل تنوع محصولات، زیاد است و به دلیل شرایط مختلفی که این صنعت در حمل و نقل زمینی و دریایی دارد، مشخص است که پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست.

    بر اساس این گزارش، ظهر جمعه بود که آمریکا، 39 شرکت پتروشیمی ایرانی را وارد لیست تحریم‌ها کرد؛ تحریم‌هایی با تمرکز بر هلدینگ خلیج فارس که البته بسیاری از کارشناسان عقیده دارند این اقدام بیشتر حالتی نمادین دارد و اثر چندانی به همراه نخواهد داشت.

    تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران بخشی از کمپین «فشار حداکثری علیه ایران» است که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا هدایت می‌شود. با این حال، حقیقتی که در این میان وجود دارد، بی‌اثر بودن تحریم‌های اخیر است.

    برچسب ها