عصر خودرو

نگاهی به وضعیت صنعتی و بازرگانی تهران در سالی که گذشت؛

صدور ۲۵۰۰ کارت بازرگانی جدید در سال ۱۳۹۷

عصر بازار- در سال ۱۳۹۷ با وجود آنکه بازگشت تحریم‌های آمریکا کار را برای بسیاری از فعالان اقتصادی ایران با مشکلات مواجه کرد، اما بررسی عملکرد اقتصادی تهران نشان می‌دهد که در بخش‌های مختلف فعالیت‌ها ادامه یافته است.

صدور ۲۵۰۰ کارت بازرگانی جدید در سال ۱۳۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران در سالی که گذشت 959 مجوز تأسیس بخش صنعتی جدید در تهران صادر شد که این عدد در قیاس با سال 1396 افزایش 71 عددی را نشان می‌دهد.

    بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده برای تأسیس این واحدهای صنعتی نیاز به حدود 4,500 میلیارد تومان سرمایه گذاری وجود داشته که این عدد نیز در قیاس با سال 1396 افزایش 43 درصدی داشته است.

    در حوزه اشتغالزایی نیز عملکرد فعالان اقتصادی تهرانی مثبت بوده و با ایجاد حدود 31 هزار فرصت شغلی جدید نسبت به عملکرد سال قبل‌شان افزایشی 16.6 درصدی را به ثبت رساندند.

    با وجود این عملکرد مثبت سهم واحدهای صنعتی جدید تأسیس شده در تهران کمتر از چهار درصد سهم کل واحدهای صنعتی کشور بوده است.

    بر اساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1397 مجوز تأسیس بیش از 24 هزار واحد صنعتی جدید در کشور صادر شده است.

    در حوزه بهره‌برداری صنعتی نیز در سالی که گذشت 403 واحد جدید در تهران به بهره‌برداری رسیدند که در قیاس با سال 1396 کاهش 12 درصدی را نشان می‌دهد. سرمایه گذاری در این واحدها حدوداً 3,000 میلیارد تومان بوده و 5000 فرصت شغلی نیز ایجاد کردند که هر دو در قیاس با مدت مشابه سال قبل کاهش یافتند.

    در تفکیک این واحدهای بهره‌برداری شده 154 واحد مربوط به بهره‌برداری ایجادی و 249 واحد مربوط به بهره‌برداری توسعه‌ای می‌شود. از کل اشتغال ایجاد شده در این زمینه نیز 51 درصد به پروژه‌های ایجادی و 49 درصد به پروژه‌های توسعه‌ای اختصاص یافته است.

    بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی که به تأیید وزارت صمت رسیده در سال 1397 حدود 2500 کارت بازرگانی جدید در اتاق تهران صادر شده که 304 فقره آن به اسفندماه سال گذشته مربوط می‌شود.

    با وجود آن صدور کارت بازرگانی در سال 1397 نسبت به سال 1396 کاهشی 25 درصدی را تجربه کردند. این عدد برای کل اتاق‌های کشور کاهشی شش درصدی را نشان می‌دهد.

    با این وجود با توجه به میزان گستردگی فعالیت‌های اتاق تهران 32 درصد از کارت‌های بازرگانی صادر شده در کل کشور مربوط به این اتاق می‌شود و همچنین این اتاق در سالی که گذشت حدود 9500 کارت بازرگانی را نیز تمدید کرده است.

    در سالی که گذشت بیش از 25 هزار فقره گواهی امضای الکترونیکی در اتاق بازرگانی تهران انجام شد که نسبت به سال قبل از آن افزایشی 10 درصدی را نشان می‌دهد. این اتاق بازرگانی 23 درصد از کل این گواهی‌ها در سطح کشور را صادر کرده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو