عصر خودرو

ماجرای نامه ای که "شینزو آبه" با خودش آورده بود+ عکس

عصر بازار- آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با آقای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به امریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با امریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.

ماجرای نامه ای که "شینزو آبه" با خودش آورده بود+ عکس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دیده بان ایران، علی رغم خبرها و تکذیب هایی که برخی از مقامات دو کشور ایران و ژاپن درباره پیام ترامپ به ایران توسط آبه شینزو تصاویری که دقایقی قبل توسط برخی رسانه ها منتشر شده است حکایت از این موضوع دارد که نخست وزیر ژاپن حامل پیام مکتوب ترامپ برای رهبری انقلاب بوده است.

    گفتنی است ساعتی پیش و پس از برگزاری این دیدار متن این گفت و گو منتشر شد که به شرح زیر می باشد:

    آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با آقای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به امریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با امریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.

    در ابتدای این دیدار آقای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن خطاب به مقام معظم رهبری گفت: من قصد دارم پیام رئیس جمهور امریکا را به جنابعالی برسانم.

    رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست وزیر ژاپن گفتند: ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور امریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

    آیت الله خامنه‌ای افزودند: مطالبی را که بیان خواهم کرد، در چارچوب گفت‌وگو با نخست وزیر ژاپن است زیرا ما ژاپن را کشوری دوست می دانیم، اگرچه گلایه هایی نیز وجود دارد.

    ایشان با اشاره به صحبت های نخست وزیر ژاپن مبنی بر اینکه ترامپ به او گفته «آمریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد»، تأکید کردند: مشکل ما با امریکایی‌ها موضوع تغییر رژیم نیست، زیرا آنها اگر چنین قصدی هم داشته باشند، قادر به اجرای آن نیستند، همانطور که رؤسای جمهور قبلی امریکا، در چهل سال گذشته، برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند اما نتوانستند.

    رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اینکه ترامپ می گوید قصد تغییر رژیم را ندارد یک دروغ است زیرا اگر می توانست این کار را انجام دهد، انجام می داد اما نمی تواند.

    برچسب ها