عصر خودرو

تداوم برداشت برگ سبز چای در شمال ایران

عصر بازار- رئیس سازمان چای کشور امروز از برداشت بیش از ۵۰ هزار تن برگ سبز چای در گیلان و مازندران خبر داد.

تداوم برداشت برگ سبز چای در شمال ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حبیب جهانساز دیروز در حاشیه نشست با فرماندار رودسر گفت : از ابتدای امسال تاکنون 50 هزار و 500 تن برگ سبز چای در استان های گیلان و مازندران برداشت شد.
    وی ارزش ریالی این میزان برگ سبز چای را 153 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : تاکنون 85 میلیارد تومان معادل 54 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است و بقیه در دو هفته آینده پرداخت خواهد شد.
    رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه امسال 11 هزار و 400 تن چای خشک در160 کارخانه گیلان و مازندران تولید شد گفت : این میزان چای خشک تولیدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد بیشتر شده است.
    حبیب جهانساز قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای را راضی کننده دانست و افزود : شورای اقتصاد طی اصلاحیه ای مجدداً قیمت خرید برگ سبز را افزایش داد بطوری که قیمت برگ سبز چای درجه یک 325 تومان و درجه دو 350 تومان افزایش یافت.
    وی خاطر نشان کرد : این درحالیست که برخی از کارخانجات بطور میانگین بین 500 تا هزار تومان برگ سبز چای را ببیشتر از قیمت تضمینی از چایکاران خریداری می کنند.
    فرماندار رودسر هم در این نشست با اشاره به اینکه این شهرستان حدود 6 هزار هکتار باغ چای دارد گفت : 20 درصد باغات چای کشور در شهرستان رودسر قرار دارد.
    حسین اسماعیل پور با بیان اینکه 8 هزار خانوار در شهرستان رودسر در زمینه تولید چای فعال هستند افزود : در این شهرستان بطور میانگین سالانه 23 هزارتن برگ سبز چای برداشت می شود و 5 هزار تن چای خشک تولید می شود.

    برچسب ها