عصر خودرو

یک مقام رسمی دولت ژاپن تشریح کرد؛

جزئیات برنامه سفر" شینزو آبه " به تهران

عصر بازار- یک مقام رسمی دولت ژاپن امروز در سفارت این کشور در تهران، برنامه سفر سه روزه نخست‌وزیر کشورش را به ایران شرح داد.

جزئیات برنامه سفر" شینزو آبه " به تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی در نشست خبری در سفارت این کشور در تهران با تبیین برنامه‌های سفر شینزو آبه به تهران گفت: نخست وزیر ژاپن عصر فردا به همراه تارا کونو، وزیر امور خارجه و هیئت همراه از طریق فرودگاه مهرآباد با استقبال رسمی وزیر امور خارجه ایران وارد تهران می‌شود و پس از گفتگویی کوتاه با آقای ظریف برای دیدار با آقای روحانی به سعدآباد می‌رود.

    این مقام وزارت امور خارجه ژاپن، ضیافت شام آقای روحانی به افتخار آقای شینزو آبه در سعدآباد و برگزاری نشست خبری مشترک مقامات عالی اجرایی دو کشور را از دیگر برنامه‌های سفر نخست وزیر این کشور به تهران برشمرد.

    وی همچنین گفت: شینزو آبه پنجشنبه با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهد کرد.

    این مقام ژاپنی افزود: پنج شنبه نیز نشستی خبری با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن در سفارت این کشور در تهران برگزار و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داده می‌شود.

    وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سابقه روابط دیرینه دو کشور گفت: ایران و ژاپن، نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک شان را جشن می‌گیرند و اکنون نخست وزیر ژاپن، 41 سال پس از سفر نخست وزیر اسبق این کشور وارد تهران می‌شود سفری که به تقویت روابط دوستانه و سنتی دو کشور کمک می‌کند.

    این دیپلمات ژاپنی، دیدار‌های نخست وزیر و وزیر امور خارجه ژاپن در تهران را به نمایندگی از تعهد به صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا دانست.

    وی همچنین جمهوری اسلامی ایران را از پایه‌های امنیت در غرب آسیا دانست و تاکید کرد: ایران از قدرت‌های بزرگ در منطقه و دارای دوستی سنتی با ژاپن است و از نظر تامین امنیت انرژی برای توکیو اهمیت دارد.

    این مقام وزارت امور خارجه ژاپن همچنین در پاسخ به پرسشی درباره هدف از سفر آبه به تهران گفت: آقای آبه بر اساس تصمیم فردی و با هدف کاستن از تشدید تنش‌ها در منطقه از طریق دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران می‌آید.

    وی با اشاره به سابقه طولانی تجربیات دیپلماتیک نخست وزیر ژاپن افزود: این کشور در روز‌های 28 و 29 ژوئن مصادف با هفتم و هشتم تیر، میزبان نشست گروه 20 خواهد بود و کنفرانس بین المللی توکیو درباره توسعه آفریقا نیز اواخر آگوست (شهریور) برگزار می‌شود.

    این مقام دولت ژاپن در پایان تاکید کرد: ژاپن همواره از برجام حمایت کرده است و جمهوری اسلامی ایران را رکن اصلی ثبات در منطقه غرب آسیا می‌داند منطقه‌ای که اهمیتی حیاتی برای امنیت انرژی ژاپن دارد.

    مسئولان سفارت ژاپن در تهران از خبرنگاران حاضر خواستند نام مقام شرکت کننده در این نشست خبری محفوظ بماند.

    برچسب ها