عصر خودرو

رئیس جمعیت هلال‌احمر:

میزان خسارات سیل اخیر کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان است

عصر بازار- رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان میزان خسارت وارده به مزارع، راه‌های مواصلاتی و خانه‌های سیل‌زدگان حادثه سیل اخیر کشور بود.

میزان خسارات سیل اخیر کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علی اصغر پیوندی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در سیل اخیر پرداخت و اظهار داشت: امسال باران رحمت الهی تبدیل به سیل شد و خسارات بسیاری به استان‌های خوزستان، گلستان، فارس و لرستان وارد کرد.

    رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران یکی از فعالیت‌های عمده هلال‌احمر را مقوله امداد و نجات عنوان کرد و گفت: پایین بودن آمار تلفات جانی حادثه سیل اخیر و کشته شدن 87 نفر در این حادثه حاکی از امدادرسانی بسیار خوب و ورود به‌موقع دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط  بود.

    وی با بیان اینکه 680 هزار نفر انسان درگیر سیل اخیر را با امداد زمینی و هوایی به اماکن امن انتقال دادیم، ادامه داد: در این حادثه، با انجام هزار ساعت پرواز توانستیم رکورد خوبی را در تاریخ حوادث ثبت کنیم.

    پیوندی با بیان اینکه 320 هزار نفر را در حادثه سیل اخیر در اماکن و محله‌های مختلف اسکان دادیم، ابراز کرد: با توزیع بسته‌های غذایی توانستیم امکانات اولیه را در بین سیل‌زدگان توزیع کنیم، همچنین حدود 60 هزار چادر در میان سیل‌زدگان توزیع شد.

    رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران تیم درمان اضطراری کشور را پس از کشور ژاپن دومین تیم درمان موفق در میان سایر کشورها دانست و افزود: در این حادثه تلاش کردیم بیماری‌ها را کنترل کرده و تلاش کردیم حادثه‌ای دیگر بعد از سیل اتفاق نیفتد، همچنین سعی کردیم از بروز آسیب‌های روانی سیل‌زدگان جلوگیری و اثرات این حادثه را کم کنیم.

    وی با بیان روحیه فداکاری و بشردوستانه مردم در سیلاب اخیر کشور گفت: مردم  183 میلیارد تومان به‌صورت نقدی و حدود 100 میلیارد تومان اجناس غیر نقدی به جمعیت هلال‌احمر کمک کردند.

    پیوندی مطرح کرد: از منابع داخلی جمعیت هلال احمر نیز 151 میلیارد تومان هزینه کردیم، مردم نیز کمک‌های بسیاری کرده و سعی کردیم پک‌های مختلف یخچال، گاز و پتو را در اختیار سیل‌زدگان قرار دهیم.

    رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان نکات قوت این سیل ویرانگر خاطرنشان کرد: سیل اخیر نقطه قوتی برای بروز و ظهور ارزش‌های اسلامی بود، همچنین تلفات این حادثه با توجه به هشدارهایی که به مردم داده شد بسیار کم بود و همدلی در بین تمامی نیروهای امدادی اتفاق افتاد.

    وی با بیان اینکه 40 هزار میلیارد تومان میزان خسارت وارده به مزارع، راه‌های مواصلاتی و خانه‌های سیل‌زدگان حادثه سیل اخیر کشور بود، ادامه داد: استان قم رتبه سوم کمک‌های نقدی و غیر نقدی را در کمک‌های مردم به سیل‌زدگان امسال کسب کرد.

    برچسب ها