عصر خودرو

تهدید ۵۰ میلیارد دلاری بوریس جانسون برای فشار به اتحادیه اروپا

عصر بازار- بوریس جانسون، نخست وزیر احتمالی آینده انگلیس اعلام کرده در صورتی که به عنوان نخست وزیر انتخاب شود از تعهد ۵۰ میلیارد دلاری انگلیس به اروپا به عنوان اهرمی برای توافق استفاده خواهد کرد.

تهدید ۵۰ میلیارد دلاری بوریس جانسون برای فشار به اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگا هخبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بوریس جانسون، نامزد پیشتاز برای تصدی پست نخست وزیری انگلیس پس از استعفای ترزا می، تهدید کرده است که اجرای تعهد 50 میلیارد دلاری انگلیس به اتحادیه اروپا را متوقف خواهد کرد.

    وی گفته است که از این 50 میلیارد دلار به عنوان اهرمی برای توافق مجدد با اتحادیه اروپا در راستای خروج از این اتحادیه استفاده خواهدکرد.

    انگلیس به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا باید در همه پروژه‌های این اتحادیه از پروژه‌های زیرساختی گرفته تا پروژه‌های علمی مشارکت داشته باشد.

    انگلیس در توافق قبلی ترزا می، نخست وزیر پیشین، با اتحادیه اروپا ارائه این 50 میلیارد دلار تأمین مالی را تقبل کرده بود و شکست این توافق بود که در واقع به استعفای می منجر شد.

    جانسون قول داده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با توافق یا بدون توافق را تا روز 3 اکتبر نهایی کند.

    وی مواضع سخت‌گیرانه‌تری را نسبت به ترزا می در برابر اتحادیه اروپا داشته و یکی از اصلی‌ترین طراحان خروج انگلیس از اتحادیه بوده است.

    وی در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز گفته عجیب است که «ترزامی» پیش از تصویب توافق خروج از اتحادیه اروپا توسط پارلمان انگلیس قول پرداخت 50 میلیارد دلار را داده است.

    هنوز مشخص نیست که اتحادیه اروپا چگونه به این اقدام بوریس جانسون در صورت رسیدن به قدرت واکنش نشان خواهد داد.

    اروپا گفته به هیچ عنوان درباره جزئیات توافقی که پیشتر با می انجام شده مذاکره نخواهد کرد.

    برچسب ها