عصر خودرو

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران خبر داد:

پایان عملیات نصب عرشه ۹۴۰ تنی سکوی F۱۸ میدان مشترک فروزان

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از پایان موفقیت‌آمیز عملیات نصب عرشه ۹۴۰ تنی سکوی F۱۸ میدان مشترک فروزان خبر داد.

پایان عملیات نصب عرشه ۹۴۰ تنی سکوی F۱۸ میدان مشترک فروزان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حمید بورد گفت: با تلاش بی‎وقفه عوامل اجرایی پروژه ساخت و نصب سکوی F18، عرشه این سکو روز دوشنبه 20 خردادماه روی جکت خود در میدان فروزان نصب گردید.

    وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات بارگیری، مهاربندی و حمل عرشه در یک ماه گذشته انجام شد و صبح امروز عرشه سکو بر روی جاکت مربوطه نصب ‌گردید. در این راستا پس از تکمیل عملیات نصب عرشه، سکوی F18 آماده حفاری 7 چاه تولیدی در قالب پروژه‌های EPC/EPD خواهد بود.

    به گفته بورد، هزینه تمام شده این پروژه حدود 43 میلیون یورو بوده است که با توجه به ابعاد سکو و حجم کار انجام شده، همچنین شرایط موجود و تحریم‌های ظالمانه غرب بر علیه کشورمان، این رقم بسیار پایین و به‌صرفه‌ است.

    وی افزود: شرکت نفت فلات قاره ایران اهتمام ویژه‌ای به توانمندسازی شرکت‌های داخلی دارد و به همین دلیل همه مراحل طراحی، خرید، ساخت، حمل و نصب جکت، عرشه، خطوط لوله و کابل زیردریایی سکوی F18 توسط متخصصان و پیمانکاران داخلی اجرا شده است.

    گفتنی است، در انجام این پروژه مهم، مدیران، کارشناسان و عوامل اجرایی شرکت IGC و سایر پیمانکاران فرعی، همچنین همکاران مدیریت مهندسی و ساختمان، بازرسی فنی، حفاظت فنی، منطقه خارگ، سکوی فروزان و ... نقش‌آفرینی کردند.

    برچسب ها