عصر خودرو

منابع دیپلماتیک آلمان:

«هایکو ماس» در تهران با «حسن روحانی» دیدار می کند

عصر بازار- منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که وزیر خارجه آلمان در سفر خود به تهران و برای تاکید بر لزوم حفظ برجام با رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگو می کند.

«هایکو ماس» در تهران با «حسن روحانی» دیدار می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، یک منبع دیپلماتیک آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است که دیدار با «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در دستور کار سفر روز دوشنبه «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به ایران قرار دارد.

    بر این اساس سفر ماس در چارچوب تلاش اروپایی ها برای حفظ توافق هسته ای ایران و کاهش تنش های ناشی از اقدامات آمریکا علیه این کشور است.

    این منبع آگاه در این خصوص گفته است: می توانم تایید کنم که وزیر خارجه آلمان، روز دوشنبه با رئیس جمهور روحانی دیدار خواهد کرد.

    از سوی دیگر اسکای نیوز عربی گزارش داد که ماس در دیدار امروز خود با «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی گفته است که در سفر خود به ایران به رایزنی با این کشور به انجام تعهداتش بر اساس برجام ادامه می دهد و تلاش وی در راستای حفظ توافق هسته ای است.

    وی همچنین گفته است که در دیدارهای روز دوشنبه خود، مخالفت بروکسل با برنامه موشکی ایران را به اطلاع مقامات ایران می رساند.

    ماس در خصوص تحولات سودان نیز از طرفین سودانی خواست به گفتگو روی آورند و از حمایت اتحادیه اروپا از روند سیاسی در این کشور خبر داد.

    برچسب ها