عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی:

انعقاد قرارداد برای تولید هزار دستگاه واگن مسافری و باری در داخل کشور

عصر بازار- مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت: خانواده راه‌آهن نه در شعار بلکه در عمل تصمیم دارد تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کند.

انعقاد قرارداد برای تولید هزار دستگاه واگن مسافری و باری در داخل کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، سعید رسولی در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع و تجهیزات وابسته با بیان اینکه این نمایشگاه در پی تشدید تحریم‌های ظالمانه و متداول برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این نمایشگاه در این شرایط نشان دهنده عزم جدی خانواده راه‌آهن برای عبور از این برهه است.

    وی ادامه داد: خانواده راه‌آهن نه در شعار بلکه در عمل تصمیم دارد تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال 98 سال فرصت‌های حمل و نقلی ریلی خواهد بود اظهار داشت: امسال سال رونق تولید ملی نامگذاری شده است و این عنوان جامع از شعارهایی است که با هدف توسعه توان اقتصادی توسط رهبری انتخاب شد.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: خوشحالیم که در خانواده راه‌آهن با تلاش و عزمی جدی برای تحقق این شعار گام برمی‌داریم که نمونه آن انعقاد تفاهم‌نامه دو هزار ملیارد تومانی برای تولید هزار دستگاه انواع لکوموتیو و انواع واگن‌های باری و مسافری است.

    وی افزود: ‌اعتبار این طرح ابلاغ شده و بانک‌های عامل اعلام آمادگی کردند و خوشبختانه عملیات اجرایی این قراردادها آغاز شده است و به زودی شاهد تولید این محصولات در کارخانجات داخلی خواهیم بود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگی با رویکرد اقتصادی قرار داریم گفت:‌ دشمنان هنوز هم دست از تلاش برنداشتند و یک بار دیگر سرافرازی و استقامت ایرانیان را می‌خواهند بیازمایند و متاسفانه از تجربیات قبلی خود درس نگرفتند اما ما آمادگی داریم که این بار هم سرافرازی و استقامت ایران را به دشمنان نشان دهیم.

    رسولی با بیان اینکه سال 98 نویدبخش اتفاقات خوبی در حوزه ریلی کشور خواهد بود گفت: امروز برای پنجمین بار امکان استفاده از منابع بازار سرمایه تامین مالی پروژه‌های حمل و نقل ریلی فراهم می‌شود و تفاهم‌نامه آن به امضا می‌رسد همچنین دو قرارداد از قراردادهای ماده 12 به صورت نمادین از بین 22 قراردادی که از این محل اجرایی شده منعقد می‌شود.

    وی گفت: این قراردادها منابع مالی 900 میلیارد تومانی ایجاد می‌کنند که می‌تواند اعتماد بخش غیردولتی در ورود به حمل و نقل ریلی را صدچندان کند.

    رسولی با بیان اینکه در این نمایشگاه از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی در کشور رونمایی می‌شود گفت: دو سیستم سیگنالینگ در حمل و نقل رونمایی خواهد شد و خوشبختانه ایران جزو هشت کشوری است که به این فناوری دسترسی پیدا کرده است.

    وی تاکید کرد: ‌این نمایشگاه یک پیام و ویژگی بارز دارد و این است که تمام خانواده راه‌آهن برای ارتقای جایگاه خود در بین شقوق حمل و نقل در این نمایشگاه حضور جدی پیدا کرده‌ است.

    برچسب ها