عصر خودرو

در ماه می۲۰۱۸ میلادی؛

هند دیوانه‌وار طلا وارد کرده است

عصر بازار- طبق آمار اسکرپ رجیستر، هند به عنوان دومین خریدار بزرگ طلا در جهان، در ماه می ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته، طلا وارد کرده است.

هند دیوانه‌وار طلا وارد کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، طبق آمار اسکرپ رجیستر، هند به عنوان دومین خریدار بزرگ طلا در جهان، در ماه می 50 درصد بیشتر از سال گذشته، طلا وارد کرده است.

    بر این اساس، هند در ماه می 116 تن طلا وارد کرده است، در حالی که سال گذشته در این ماه 78 تن طلا وارد کرده بود.

    از نظر قیمت، واردات طلای هند در ماه می امسال به 4.78 میلیارد دلار رسید، در حالی که در سال گذشته در این ماه، 3.48 میلیارد دلار وارد کرده بود.

    گسترش واردات طلا، امسال با افزایش قیمت این فلز گرانبها در هند همزمان و باعث شد بازارها با انبوهی از طلا ی دست دوم مواجه شوند و خرده‌فروشان به تخفیف رو بیاورند.

    طبق گزارش اسکرپ رجیستر، افزایش واردات به علت فستیوال‌های محلی بوده است که تقاضا برای خرده‌فروشی طلا را بالا برده‌اند. بر این اساس، قیمت خرده‌فروشی طلا در هر 10 گرم 1000 روپیه (14.41 دلار) بالا رفت و به سطح 32834 روپیه (473 دلار) برای هر 10 گرم رسید.

    طبق گزارش رویترز، در حال حاضر با کاهش تقاضای خرده‌فروشی‌ها به علت قیمت‌های بالا که خرده‌فروشان را مجبور به ارائه تخفیف کرده، بازار در حالت رکود قرار گرفته است.

    در طول هفته اخیر، خرده‌فروشان برای هر اونس طلا 50 سنت نسبت به قیمت رسمی تخفیف ارائه می‌کردند، در حالی که هفته قبل از آن، هر اونس طلا 50 سنت گران‌تر از قیمت رسمی توسط خرده‌فروشان فروخته می‌شد.

    بالا رفتن قیمت طلا باعث شد مصرف‌کنندگان چینی و هندی که بزرگترین مصرف‌کنندگان جهان هستند، به فروش طلای دست‌دوم خود رو بیاورند و به این ترتیب بازارها با موجی از طلای دست‌دوم روبرو شدند.

    طبق داده‌های صادرات جهانی «ورد تاپ اکسپورت»، در سال 2018 میلادی، ارزش کل واردات طلا ی هند 31.8 میلیارد دلار بوده است، در حالی که چین 45.8 میلیارد دلار طلا وارد کرده و البته هر دو کشور از نظر واردات طلا، از سوئیس که 63.3 میلیارد دلار طلا وارد کرده بود، عقب ماندند.

    گفتنی است سوئیس به تنهایی 22 درصد از کل واردات طلای جهان را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها