عصر خودرو

پرداخت خسارت کشاورزی مناطق سیل‌زده تا یک ماه آینده

عصر بازار- مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به دستورالعمل‌های فنی، اجرایی و تشکیل کارگروه‌های شهرستانی و استقرار سامانه سجاد، ظرف یک ماه آینده کل پرداخت‌های بلاعوض در استان‌های سیل‌زده نهایی خواهد شد.

پرداخت خسارت کشاورزی مناطق سیل‌زده تا یک ماه آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد موسوی گفت: بعد از اخذ مصوبه هیئت وزیران حداکثر 2 هفته برای تهیه دستورالعمل اجرایی مصوبه وقت داشتیم که در یک هفته با هماهنگی وزارت کشور مصوبه اجرایی تهیه و ابلاغ شد. تخصیص منابع نیز پیگیری شد که 50 درصد تخصیص منابع داده شد.

    وی افزود: در مصوبه تکمیلی هیئت وزیران در تاریخ 31 فروردین و 23 اردیبهشت امسال، 2691 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 2،500 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار استان‌های خسارت دیده قرار گرفت.

    موسوی گفت: توزیع استانی و بین بانکی نیز به سرعت انجام شد و کارگروه استانی نیز تشکیل شد که هماهنگی‌ها برای تأمین نقدینگی و تخصیص منابع به سرعت انجام شده است و ظرف هفته‌های آینده پرداخت‌ها به صورت تصاعدی در استان‌های خسارت دیده انجام خواهد شد.

    وی افزود: بستر زیرساخت‌ها برای ثبت کل مستندات بررسی و بازرسی‌های میدانی و میزان خسارت‌ها نیز در سامانه سجاد انجام شده است.

    موسوی گفت: در استان گلستان 272 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 253 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تخصیص داده شده است که به زودی نهادی خواهد شد.

    موسوی در ادامه گفت: 290 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و 270 میلیارد تومان تسهیلات با سود 4 درصد برای استان لرستان تخصیص داده شده است که از کمک‌های بلاعوض 50 درصد پرداخت شده است و برای تسهیلات نیز توزیع استانی و بین بانکی انجام شده است که با تأیید کارگروه استانی برای بازسازی واحد‌های خسارت دیده اقدام خواهد شد.

    وی افزود: کمیته‌های تخصصی استان و شهرستانی شکل گرفته است و با تخصیص منابع پرداخت‌ها انجام خواهد شد. همزمان با پرداخت بلاعوض بلافاصله معرفی به بانک و پرداخت تسهیلات نیز آغاز خواهد شد.

    برچسب ها