عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

ماراتن کشورهایی اروپایی برای از سرگیری روابط تجاری با ایران

عصر بازار: ادبیات دنیای اقتصاد بر مباحث دیروز استوار نیست بلکه امروز و فردا را پیش رو دارد و اساسا حرف در این بازار بر مبنای نفع و سود است.

ماراتن کشورهایی اروپایی برای از سرگیری روابط تجاری با ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ورود هیات تجاری آلمانی به ایران را اتفاقی در جهت پیشی گرفتن رقبا از یکدیگر برای از سرگیری ارتباط تجاری خود با ایران برشمرد.

     ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص ورود هیات تجاری آلمانی به ایران گفت: تا پیش از توافق از کشورهای خارجی و اروپایی شرکت های مختلفی با این نیت که دنیای اقتصاد امروز یک دنیای رقابتی است به ایران آمدند.

    وی افزود: قدر مسلم هر یک  از این شرکتها برای آنکه از رقبای خود عقب نمانند تلاش کرده اند تا هرچه سریعتر خود را پای میز مذاکرات اقتصادی با ایران برسانند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: متولیان کشورهای خارجی و شرکت های تجاری آنها به خوبی می دانند برای آنکه در مباحث اقتصادی عقب نمانند باید جلوتر از دیگران حرکت کنند.

    به گفته وی وجود این دیدگاه که رسیدن به زمان عقد قراردادهای تجاری زمان بر است و باید مذاکرات و جلسات متعددی در این زمینه برای بررسی مزیت‌ها و مشکلات پیش روی آنها باید برگزار شود موجب تعجیل این شرکت ها برای برقراری ارتباط با ایران شده است.

    ندیمی با بیان اینکه حضور این قبیل هیات های تجاری بی سابقه نبوده است، گفت: تا پیش از تحریم، ایران با کشورهایی همچون آلمان و سایر کشورهای اروپایی روابط تجاری خوبی داشته و به عبارت دیگر روابط تعریف شده داشته است ضمن اینکه اساس شکل گیری این گفت و گوها و مذاکرات از سوی اتحادیه اروپا بوده است.

    وی با اشاره به اینکه تمایل این اتحادیه برای از سرگیری ارتباط با ایران افزود: این بسیار طبیعی است که کشورهای اروپایی نخواهند از کشور چین که در طول تحریم همچنان با ایران رابطه داشته یا کشوری مانند آمریکا که بنا دارد بعد از 40 سال با ایران رابطه برقرار کند عقب بمانند و ما هم باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم .

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد بازگشت سریع این شرکتها از ایران به واسطه اعمال تحریم ها در سالهای گذشته و ارزیابی در مورد اعتماد دوباره به آنها گفت: ادبیات دنیای اقتصاد بر مباحث دیروز استوار نیست بلکه امروز و فردا را پیش رو دارد و اساسا حرف در این بازار بر مبنای نفع و سود است.

    وی افزود: اساس روابط اقتصادی کشورها قهر و آشتی نیست و اساس آن بر مبنای سودآوری و منفعت است بنابراین روابط دیروز  نمی‌تواند دلیلی برای عدم بهره گیری ایران از این فرصت شود و ما برای ساختن ایران به این قبیل فرصت ها نیاز داریم و نباید آنها را نادیده بگیریم.

    برچسب ها