عصر خودرو

پیش بینی واردات یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال

قیمت هر کیلو برنج پاکستانی ۸ هزار و ۲۰۰ تومان

عصر بازار- کشاورز گفت: با افزایش قیمت برنج ایرانی و ازدیاد تقاضا برای برنج خارجی پیش بینی می‌شود که تا پایان سال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج وارد شود.

قیمت هر کیلو برنج پاکستانی ۸ هزار و ۲۰۰ تومان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسیح کشاورز دبیر انجمن برنج درباره آخرین تحولات بازار برنج اظهار کرد: با توجه به مشکلات تبادلات ارزی، انحصار واردات برنج از هند همچنان ادامه دارد که این امر در کنار کمبود برنج ناشی از پایان فصل در هندوستان منجر به افزایش قیمت جهانی شده است.

    وی افزود: با وجود آنکه واردکنندگان در حال تلاشند تا برنج‌های وارداتی را با نرخ‌های قبلی خریداری کنند، بنابراین مقاومت واردکنندگان یا شکسته شدن انحصار و واردات از کشور‌های پاکستان و تایلند تنها راه حل جلوگیری از خرید برنج با نرخ‌های بالاتر از هندوستان است.

    کشاورز از افزایش 10 درصدی برنج هندی از سوی تجار هند خبر داد و گفت: واردکنندگان در تلاشند تا برنج هندی را با کمترین تغییرات در بازار عرضه کنند.

    دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: هم اکنون با کشور‌های تایلند و پاکستان در حال مذاکره هستیم تا با کمترین هزینه، پول خرید برنج را به این کشور‌ها بفرستیم.

    وی درباره آخرین وضعیت واردات برنج گفت: براساس آمار 2 ماهه گمرک، 370 هزار تن برنج وارد کشور شده است که با توجه به لغو ممنوعیت واردات، دیگر مجبور نیستیم با هر قیمتی از هندی‌ها اقدام به خرید برنج کنیم.

    کشاورز قیمت هر کیلو برنج هندی در مبادی وارداتی را 7 هزار و برنج پاکستانی را 7 هزار و 200 تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو برنج هندی با نرخ 8 هزار و پاکستانی با نرخ 8 هزار و 200 تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

    این مقام مسئول ادامه داد: با احتساب سرانه مصرف، میزان تولید داخل، افزایش قیمت برنج ایرانی و ازدیاد تقاضا برای خرید برنج خارجی پیش بینی می‌شود که تا پایان سال یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار تن برنج وارد شود.

    دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پایان از منتفی شدن قاچاق برنج به داخل کشور خبر داد و گفت: سال گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز، قاچاق برنج به داخل کشور متوقف و میزان واردات به طور خالص مشخص شد.

    برچسب ها