عصر خودرو

بورس‌های اروپایی بر مدار صعودی

عصر بازار- همزمان با بازدید رئیس جمهور آمریکا از انگلیس، شاخص‌های بورسی اروپایی سبزپوش شدند.

بورس‌های اروپایی بر مدار صعودی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر چند که برخی شاخص‌های بورسی اروپایی واکنش خاصی به دیدار ترامپ از لندن نشان ندادند اما در لندن و پس از اینکه ترامپ گفت آمریکا در حال مذاکره با انگلیس برای امضای پیمان تجاری جدید و گسترده‌تری است، شاخص "فوتسی 100" بورس لندن با 0.32 درصد افزایش به 7184.8 واحد رسید.

    تعریف و تمجید ترامپ از بوریس جانسون، یکی از گزینه‌های جانشینی ترزا می، نخست وزیر مستعفی انگلیس با واکنش تند برخی مقامات انگلیسی مواجه شده است؛ به گونه‌ای که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این اظهارات را مداخله آشکار در امور داخلی انگلیس دانسته است و صادق خان، شهردار لندن نیز اظهارات ترامپ را بچه‌گانه توصیف کرده است.

    هر چند که شاخص "استوکس 600" که در بر دارنده نماد 600 شرکت بزرگ برسی اروپایی است در معاملات امروز 0.31 درصد بالا رفت اما شاخص‌های بورسی در فرانسه و آلمان بدون تغییر نسبت به روز گذشته و به ترتیب در سطح 11 هزار و 792.81 واحد و 5241.46 واحد باقی ماندند.

    جنگ تجاری بین چین و آمریکا با توجه به ارتباط گسترده اروپایی‌ها با دو طرف، هنوز یکی از دغدغه‌های اصلی معامله گران اروپایی است و می‌تواند در روزهای آینده اصلی‌ترین عامل تعیین کننده مسیر بازارها باشد. در تازه‌ترین دور تنش‌های بین دو طرف وزیر دفاع چین از حضور ناوهای آمریکایی در تنگه تایوان انتقاد کرده است و چین به دانشجویان این کشور نسبت به تحصیل در دانشگاه‌های آمریکایی هشدار داده است.

    در بازار نفت هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با 0.23 درصد کاهش به 53.02 دلار و هر بشکه نفت "برنت" با 0.37 درصد کاهش به 60.97 دلار رسید.

    برچسب ها