عصر خودرو

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت ،معدن و تجارت جوانان:

برای تامین نقدینگی باید به سمت بازار سرمایه رفت

عصر بازار-رئیس هیئت مدیره خانه صنعت ،معدن و تجارت جوانان گفت: بسیاری از افراد هستند که از ۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان پول دارند و نمی‌دانند با این پول چه کاری انجام دهند از طرفی نمی خواهند با ورود به بازار و ریسک کنند این افراد می‌توانند به وسیله بورس اقدام به سرمایه گذاری در واحدهایی کنند که کمبود نقدینگی دارند البته باید ما حداقل بروکراسی اداری برای این افراد به وجود آوریم.

برای تامین نقدینگی باید به سمت بازار سرمایه رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، رضا امیدوار تجریشی در خصوص تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در شرایط حال حاضر گفت: نقدینگی و سرمایه در گردش در چند سال اخیر جزو مشکلات اصلی صنعت کشور بوده و همواره صنایع ما در حال دست و پنجه نرم کردن با این موضوع بودند.

    وی ادامه داد: یکی از راه‌های تامین سرمایه در گردش بانک‌ها هستند که از طریق دادن تسهیلات در قالب‌های مختلف می‌توانند به صنایع کمک کنند اکنون نیز منابع و سرمایه‌های موجود در بانک‌ها کاملا کفاف نیاز کشور و صنایع تولیدی را می‌دهد اما موضوع این است که در این راه سنگ اندازی های بسیاری می شود.

    تجریشی گفت: وجود بروکراسی‌های طولانی و سنگ‌اندازی ها باعث شده که صنایع به سختی بتوانند تسهیلاتی در جهت سرمایه در گردش بگیرند یکی از این سنگ اندازی‌ها گرفتن وثائق به صورت کاملا سلیقه‌ای است به طور مثال کمتر بانکی حاضر است واحد تولیدی را به عنوان وثیقه قبول کند و اکثراً به دنبال واحد مسکونی و تجاری در مناطق تعریف شده داخل شهر هستند از طرف دیگر برخی اوقات بانک مرکزی به بهانه کنترل بازار ارز جلوی دادن وام به واحدهای تولیدی را می‌گیرد اما این سوال وجود می‌آید که اگر می‌خواهیم بازار ارز را کنترل کنیم پس واحدهای تولیدی چگونه مواد اولیه خود را تهیه کنند.

    وی با اشاره به روش‌های دیگر تامین سرمایه در گردش گفت: روش دیگری که امروز در دنیا جا افتاده است دادن تسهیلات به صورت بخشی است بدین صورت که بخش عمده‌ای را به تولید کننده و بخش دیگری را به مصرف‌کننده می‌دهند به طور مثال در لوازم خانگی خریدار کارت‌های تسهیلات را دریافت می‌کند و هنگام خرید لوازم خانگی مورد نظر خود با کشیدن کارت، پول مستقیم به حساب تولید کننده واریز می‌شود و قسط تسهیلات را مصرف کننده پرداخت می‌کند.

    امیدوار تجریشی با اشاره به بازار سرمایه و پولی گفت: یکی از راه‌های دیگر آن بازار سرمایه و بورس است واحدهای تولیدی می‌توانند با عرضه سهام خود و یا افزایش سرمایه در بازار بورس و فرابورس مشکل نقدینگی خود را حل کنند اکنون بسیاری از شرکت‌های تولیدی و خدماتی وجود دارد که قراردادهای خوبی بستند و یا بازار صادراتی دارند اما به علت نبود نقدینگی و عدم توان خرید مواد اولیه مجبور به توقف تولید شده‌اند که ما می‌توانیم نقدینگی را از طریق این بازارها تامین کنیم.

    وی ادامه داد: اکنون بسیاری از افراد هستند که از 50 میلیون تا یک میلیارد تومان پول دارند و نمی‌دانند با این پول چه کاری انجام دهند از طرفی نمی‌خواهند با ورود به بازار ریسک کنند این افراد می‌توانند به وسیله بورس اقدام به سرمایه گذاری در واحدهایی کنند که کمبود نقدینگی دارند البته باید ما حداقل بروکراسی اداری را برای این افراد به وجود آوریم.

    وی مشکل دیگر امروز واحدهای تولیدی را تهیه مواد اولیه و بروکراسی اداری طولانی آن و پرداخت جریمه عنوان کرد و گفت: روند طولانی ترخیص مواد اولیه از گمرک باعث شده قیمت تمام شده کالا افزایش پیدا کند از طرف دیگر جریمه بانک‌ها و تامین اجتماعی و مالیات باعث شده که واحدهای تولیدی تا معرض تعطیل شدن پیش بروند..

    وی ادامه داد: ما مخالف دادن مالیات نیستیم اما معتقدیم مالیات باید به صورت واقعی باشد و به میزان سود واقعی از تولیدکننده گرفته شود.در شرایط موجود اقتصادی که به زحمت تولید کننده‌ها سر پا هستند بانک‌ها و تامین اجتماعی نباید جریمه معوقات خود را بگیرند زیرا کل کشور دچار مشکل است.

    امیدوار تجریشی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به نزدیکی روز صنعت و معدن و حضور یکی از سران قوا در این روز خبرهای خوبی از سوی این اشخاص برای رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش صنعتگران و معدنکاران اعلام شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو