عصر خودرو

در کدال منتشر شد؛

شفاف سازی "خساپا" در خصوص افزایش سرمایه

عصر بازار- شرکت سایپا با انتشار اطلاعیه ای در کدال در خصوص افزایش سرمایه این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها شفاف سازی کرد.

شفاف سازی "خساپا" در خصوص افزایش سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت سایپا به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص اخبار منتشر شده در خبرگزاری بورس 24 مبنی بر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به استحضار رساند:

    بازگشت به نامه سازمان بورس و اوراق بهادار با شماره پیگیری 541889 مورخ 8 خرداد 1398، با توجه به افزایش زیان انباشته در سال مالی 1397 به دلیل افزایش قابل ملاحظه قیمت نهاده‌های تولید و به تبع آن افزایش بهای تمام شده محصولات و همچنین عدم صدور به موقع مجوز افزایش نرخ فروش محصولات در سال گذشته، شرکت سایپا مشمول ماده 141 قانون تجارت شده و جهت برون رفت از وضعیت پیش‌آمده و تداوم تولید و حفظ اشتغال پایدار به دنبال استفاده از راهکارهای قانونی موجود است.

    در این راستا انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای موجود محسوب شود که در صورت برطرف شدن موانع قانونی و تصویب آن توسط نهادهای ذیربط (شورای محترم نگهبان، مجلس محترم شورای اسلامی و نهادهای دولتی ذیربط) و همچنین ابلاغ آن از طرف سازمان مذکور می‌تواند در دستور کار شرکت قرار گیرد.

    این گزارش می‌افزاید، از آنجا که تاکنون مجوز انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال 1398 صادر نشده، شرکت سایپا هیچ اقدامی در جهت انجام افزایش سرمایه مذکور انجام نداده و عضو هیات مدیره شرکت در مصاحبه با خبرگزاری بورس 24 اعلام کرد تا در صورت فراهم شدن شرایط نسبت به انجام این امر مبادرت خواهد شد.

    در پایان خاطر نشان می‌شود در صورت تصویب قانون انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جاری، "خساپا" به منظور استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ضمن اعلام موضوع به صورت مکتوب به سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدامات آتی در جهت انجام افزایش سرمایه را به انجام خواهد رساند.

    بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو