عصر خودرو

گرانی موبایل با توقف طرح رجیستری گوشی همراه مسافرتی

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است در صورتی که از رجیستری موبایل مسافرتی جلوگری شود افزایش قیمت این کالا حتمی است.

گرانی موبایل با توقف طرح رجیستری گوشی همراه مسافرتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره رجیستری گوشی های همراه مسافرتی، گفت: این گوشی‌ها در مقطعی رجیستری شد اما پس از مدتی به دلیل اینکه سامانه رجیستری به سامانه ناجا وصل نبود رجیستری آن متوقف شد، به همین دلیل بازار دچار نوسانات قیمتی شد.

    جلوگیری از ریجستری موبایل مسافرتی؛افزایش قیمت گوشی همراه در بازار

    نمیانده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات گوشی همراه کفاف نیاز بازار را نمی‌دهد، افزود: اگر از ریجستری موبایل مسافرتی جلوگیری شود قیمت گوشی همراه در بازار افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند و این موضوع به نابسامانی بازار و گرانی این کالا دامن می‌زند.

    وی اظهار کرد: دولت با هدف تنظیم بازار، گوشی‌های همراه مسافرتی را رجیستر می‌کند چراکه واردات موبایل نیاز بازار را تامین نمی‌کند.

    رجیستری مانعی برای قاچاق موبایل است

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی باید از ورود گوشی‌های همراه قاچاق جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: رجیستری مانعی برای قاچاق موبایل است.

    اگر از ریجستری موبایل مسافرتی جلوگیری شود قیمت گوشی همراه در بازار افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند و این موضوع به نابسامانی بازار و گرانی این کالا دامن می‌زند
    سبحانی‌فر گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده از ریجستری موبایل مسافرتی، باید سامانه به گونه‌ای به روزرسانی شود که تنها مسافران بتوانند در سامانه ریجستری ثبت نام کنند.

    وی درباره ارائه خدمات پس از فروش گوشی‌های همراه، تصریح کرد: نمایندگی‌های برندها باید خدمات پس از فروش ارائه کنند این درحالی است که برخی از شرکت‌ها در ایران نمایندگی نداشته و نمایندگی هایی از کشورهای همسایه مسئولیت پشتیبانی را بر عهده دارند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اعمال تحریم‌ها برخی از شرکت‌ها نمایندگی در ایران ندارند به همین دلیل نمی توانند خدمات پس از فروش مناسبی به مردم ارائه کنند.نکته دیگر برخی تصمیمات به دلیل شرایط فعلی است و ممکن است تغییر کند.

    برچسب ها