عصر خودرو

آتش‌بس ۹۰ روزه آمریکا با هواوی

عصر بازار- به دنبال مشکلات و نگرانی‌های جهانی، وزارت بازرگانی آمریکا بخشی از محدودیت‌های اعمال شده برای هواوی را ۳‌ماه معلق کرد.

آتش‌بس ۹۰ روزه آمریکا با هواوی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از همشهری، آمریکایی‌ها خودشان هم انتظار نداشتند که اعلام تحریم دومین تولید‌کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان عواقب این‌چنینی داشته باشد. درحالی‌که پیش از این با قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه اعلام شده بود که گوگل محدودیت‌های جدی برای این شرکت ایجاد می‌کند و وزارت بازرگانی آمریکا در دستوری جدید مهلت 90 روزه تعیین کرده است. به گزارش رویترز، این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرده که تا 3‌ماه آینده هواوی می‌تواند برای «حفظ شبکه‌های کنونی و ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری برای گوشی‌های موجود در بازار» اقدام به خرید کالاهای آمریکایی کند. همین مهلت 3 ماهه نشان می‌دهد که دعوای دوطرف به‌راحتی که پیش از این مقام‌های آمریکایی گمان می‌کردند، نیست.


    نگرانی جهانی
    مشکل اصلی آمریکایی‌ها هم‌اکنون گستردگی فعالیت هواوی در همه سال‌های اخیر بوده است. هواوی که تا همین چند سال قبل شاید کمتر نامش شنیده می‌شد به‌صورت ناگهانی شرکت غول‌مانند اپل را در فروش گوشی‌های هوشمند پشت سر گذاشت و به دومین شرکت تولید‌کننده گوشی در جهان تبدیل شد. در اروپا فروش گوشی‌های هواوی در سه ماهه چهارم 2018 ،55 درصد رشد داشته و حالا میلیون‌ها اروپایی نگران گوشی‌های هواوی و آنر خود هستند. با مهلت داده شده هواوی هنوز می‌تواند آپدیت‌های سیستم عاملش را به شکل تأیید شده و از کانال رسمی گوگل برای گوشی‌های موجود ارسال کند. هنوز مشخص نیست که آپدیت مهم اندروید Q که خیلی‌ها منتظرش هستند چه زمانی توزیع می‌شود و دارندگان گوشی‌های هواوی می‌توانند از این نسخه اندروید استفاده کنند یا خیر؟

    مشکلات زیرساختی آمریکا
    علاوه بر مشکلاتی که برای گجت‌‌های ساخت هواوی ازجمله موبایل‌ها پیش می‌آید براساس گزارش رویترز، مشکلات ارتباطی مناطق کم‌جمعیت‌تر آمریکا هم دلیل دادن مهلت جدید بوده است. در وایومنگ و ارگان شرقی شرکت‌های تامین‌کننده سرویس‌های ارتباطی که در سال‌های اخیر تجهیزات های‌تک هواوی را خریداری کرده‌اند به مقام‌های دولتی گفته‌اند مهلت بیشتری برای جایگزینی این تجهیزات نیاز دارند. رئیس اتحادیه صنعت نیمه‌هادی آمریکا به‌صورت رسمی خواستار کاهش محدودیت‌های وضع شده برای سنجش شرایط و تطبیق با آن شده است.

    سیستم عامل جایگزین هواوی
    مقام‌های هواوی می‌گویند: از مدت‌ها پیش خودشان را برای مقابله با چنین شرایطی آماده کرده‌اند. به گفته این شرکت ترجیح اولیه ادامه همکاری با گوگل است اما نقشه B استفاده از سیستم عامل اختصاصی هواوی خواهد بود. براساس گزارش‌های منتشرشده سیستم عامل موبایل جایگزین هواوی HongMeng نام دارد و چند سالی این شرکت در تلاش برای توسعه آن است.

    بنیانگذار هواوی: ترامپ ما را دست‌کم گرفته است

    رن ژنگفی، بنیانگذار هواوی روز گذشته در مصاحبه با رسانه‌های چینی اعلام کرده که دولت دونالد ترامپ توانایی‌های این شرکت را دست‌کم گرفته است. او تأکید کرده که این مهلت
    3 ماهه معنای خاصی برای این شرکت ندارد و پیشرفت هواوی به‌ویژه در زمینه تجهیزات 5G آن‌قدر چشمگیر بوده که هیچ رقیب و شرکت دیگری حداقل تا 2 یا 3سال دیگر به فناوری امروز هواوی دست پیدا نخواهد کرد. به گفته او، کنار گذاشتن خرید تجهیزات تولید هواوی و 70 شرکت زیرمجموعه آن کار ساده‌ای نیست. به گفته ژنگفی،  اقدامات آمریکا تأثیری در پیشبرد برنامه‌های این شرکت برای توسعه شبکه 5G ندارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو